Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Amazon Advertising – de belangrijkste do’s and don’t
https://youtu.be/2BZZvQsMUXw Adverteren op Amazon, als consument wordt je er bewust of onbewust mee geconfronteerd en als verkoper kun je er eigenlijk niet onderuit om het



Server Side Tracking
https://youtu.be/A9vBiX3xkHQ Third Party CookiesGoogle geeft aan dat ze third party cookies gaan uit faseren en daarom is jouw client side set up niet meer future



TikTok steeds populairder onder 40-plussers, Facebook verliest opnieuw gebruikers en andere social media ontwikkelingen
Trends en ontwikkelingen. Soms nog sneller dan het licht in de wereld van online marketing en ondertussen niet meer weg te denken bij social media



Hoe verzamel je het privacy proof én betrouwbaar?
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de



10 manieren om ChatGPT in te zetten voor jouw social media
https://youtu.be/__tcxTNRK7I Open je LinkedIn dan kun je er niet meer omheen. Overal zijn berichten te vinden over ChatGPT en hoe iedereen het inzet. Maar wat



Image SEO: zorg dat je future proof bent voor Visual SEO
Image SEO bestaat al heel lang en zou zeker een onderdeel moeten zijn van je SEO strategie. Want ondanks het feit dat afbeeldingen al geruime



De 5 best practices voor een vacaturecampagne op social media
Je hebt je vacature live staan, dus laat de kandidaten maar binnenstromen. Toch? Helaas werkt het niet zo eenvoudig. In de huidige markt zul je




Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar



Nieuw! Experimenteren met Performance Max
Met de overgang van Smart Shopping campagnes naar Performance Max campagnes werd een nieuw campagnetype geïntroduceerd. Na verschillende optimalisaties en ontwikkelingen binnen de Performance Max



Conversietracking binnen Google Ads: alles wat je moet weten
De tijd dat SEA-specialisten verantwoordelijk waren voor het juist instellen van de conversies binnen Google Ads is voorbij. Dit komt door de opkomst van geavanceerde



De toekomst van social commerce
https://youtu.be/5_fqOfBqwzA Social commerce heeft de afgelopen jaren een snelle opkomst gemaakt en we denken dat deze trend de komende jaren een nog veel grotere rol



Marketplaces Trends 2023
2022 is alom een onvoorspelbaar jaar geweest. Online retail en daarmee ook marketplaces vormen daarop geen uitzondering. Door de recente veranderingen in de economie, heeft



SEA Trends 2023
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen op SEA gebied voor het komende jaar. Afgelopen jaar



Social Media Trends 2023
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent weer veel nieuwe trends en verwachtingen voor het nieuwe jaar! De social media platformen



Dé toekomstvoorspellingen voor 2023 volgens Pinterest Predicts
Pinterest is hét platform wat mensen gebruiken om hun toekomst te plannen. Dat betekent dat Pinterest erg goed is geworden in het spotten van trends



Image SEO: zorg dat je future proof bent voor Visual SEO
Image SEO bestaat al heel lang en zou zeker een onderdeel moeten zijn van je SEO strategie. Want ondanks het feit dat afbeeldingen al geruime


E-E-A-T of Double E-A-T: Wat houdt het precies in?
Veel SEO-specialisten zijn al bekend met E-A-T, maar sinds 15 december 2022 heeft Google hier nog een extra E aan toegevoegd. E-E-A-T – of “Double-E-A-T”,


SEO Trends 2023
Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO-trends van het komende jaar. Vorig jaar voorspelden we o.a. veel verschuivingen in SERP-elementen, het MUM-model, de prominentere plaats


AI Generated content, wat is het en hoe gebruik je het?
Artificial intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren enorme vooruitgang geboekt en wordt het meest gebruikt binnen de IT, financiële dienstverleningen en zakelijke diensten. Echter zien


Recap: SEO Benelux Meetup Antwerpen 1 December 2022
In 2018 begon SEO Benelux met het organiseren verschillende meetups door de Benelux heen. Dit jaar werden er in zowel Gent als Amsterdam al meerdere


Kansen en ontwikkelingen rondom de ‘Mensen vragen ook’ boxen
Google is dagelijks bezig met de ontwikkeling van de zoekresultaten. Waar de organische zoekresultaten een aantal jaar terug uit alleen nog maar platte tekst bestond,


8 SEO tips voor het maken van dé perfecte lokale pagina
Wanneer je eigenaar bent van een winkel of showroom, dan mag de lokale pagina niet missen. Een lokale pagina is dé pagina die een gebruiker


Hoe maak je gebruik van de Helpful Content Update van Google
Google verwerkt dagelijks 3,5 miljard zoekopdrachten. Hiervoor zijn er op het moment meer dan 5,1 miljard websites voor aanwezig en in de tijd dat jij


De belangrijkste vuistregels van linkbuilding
Elke bedrijfseigenaar wil zijn website bovenaan de zoekresultaten zien staan. De meeste zijn daarom bekend met het belang van een goede SEO strategie. Website autoriteit




Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar



Nieuw! Experimenteren met Performance Max
Met de overgang van Smart Shopping campagnes naar Performance Max campagnes werd een nieuw campagnetype geïntroduceerd. Na verschillende optimalisaties en ontwikkelingen binnen de Performance Max



Conversietracking binnen Google Ads: alles wat je moet weten
De tijd dat SEA-specialisten verantwoordelijk waren voor het juist instellen van de conversies binnen Google Ads is voorbij. Dit komt door de opkomst van geavanceerde



SEA Trends 2023
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen op SEA gebied voor het komende jaar. Afgelopen jaar


Terugblik Google Ads trends 2022
Nu we het einde van 2022 naderen is dit een mooi moment om een terugblik te werpen op de ontwikkelingen die dit jaar zijn doorgevoerd.


Wat is First-Party data in marketing?
First-party data speelt al een hoofdrol in de marketingactiviteiten van vele bedrijven, maar door het verdwijnen van third-party cookies wordt het alleen nog maar belangrijker.


Nieuw in Nederland: Promoties binnen Google Merchant Center
Nu de feestdagen dichterbij komen en vele webshops kortingen geven is deze nieuwe manier van promoties maken relevanter dan ooit. In een aantal landen was


Goed voorbereid de laatste maanden in met Google Ads!
De E-commerce piekperiode van het jaar staat weer voor de deur! Voor de meeste webshops zijn de laatste maanden van het jaar de meest lucratieve


Google’s glazen bol! Maak kennis met de prestatieplanner
De campagnes staan klaar en het doel is duidelijk, maar hoe bereken je het budget voor je Google Ads campagne? Dit is een vraag die


Krijg inzicht in het gebruikersgedrag van jouw websitebezoekers met Microsoft Clarity
Ben jij ook zo benieuwd naar hoe jouw websitebezoekers zich op jouw website gedragen en waar de knelpunten liggen? Met Microsoft Clarity kom jij hier


Maak kennis met de nieuwe Google Analytics en zijn vele voordelen!
Google heeft zijn nieuwste versie van Google Analytics gelanceerd, namelijk webanalyse platform, Google Analytics 4. Vorig jaar werd er een Google Analytics App + Web


Haal meer winst uit jouw website door conversie optimalisatie
Tegenwoordig zijn de meeste marketingactiviteiten gericht op het generen van zoveel mogelijk verkeer naar de website. Natuurlijk in de hoop dat dit extra verkeer ook


Google for Jobs – Scoor een goede ranking met jouw vacature!
Google heeft in Nederland Google for Jobs gelanceerd. De lancering heeft In Nederland even op zich laten wachten. In Amerika was Google for Jobs namelijk



Waarom elke website conversie optimalisatie nodig heeft
Conversie optimalisatie is het proces waarbij er gericht gewerkt wordt om het conversiepercentage van een website te verhogen. Hoewel vrijwel iedereen begrijpt dat een hoog


Het belang van klantbeoordelingen
Klantbeoordelingen! Vergroot het vertrouwen in jouw organisatie met waardevolle klantbeoordelingen over jouw bedrijf, website of webshop. Steeds meer (oriënterende) klanten laten zich in toenemende mate



Conversies meten in Google Analytics
Er is de mogelijkheid om zowel via Google AdWords als Google Analytics conversies door te meten. Conversies kunnen bijvoorbeeld een aankoop, lead of inschrijving voor



TikTok steeds populairder onder 40-plussers, Facebook verliest opnieuw gebruikers en andere social media ontwikkelingen
Trends en ontwikkelingen. Soms nog sneller dan het licht in de wereld van online marketing en ondertussen niet meer weg te denken bij social media



10 manieren om ChatGPT in te zetten voor jouw social media
https://youtu.be/__tcxTNRK7I Open je LinkedIn dan kun je er niet meer omheen. Overal zijn berichten te vinden over ChatGPT en hoe iedereen het inzet. Maar wat



De 5 best practices voor een vacaturecampagne op social media
Je hebt je vacature live staan, dus laat de kandidaten maar binnenstromen. Toch? Helaas werkt het niet zo eenvoudig. In de huidige markt zul je



De toekomst van social commerce
https://youtu.be/5_fqOfBqwzA Social commerce heeft de afgelopen jaren een snelle opkomst gemaakt en we denken dat deze trend de komende jaren een nog veel grotere rol



Social Media Trends 2023
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent weer veel nieuwe trends en verwachtingen voor het nieuwe jaar! De social media platformen



Dé toekomstvoorspellingen voor 2023 volgens Pinterest Predicts
Pinterest is hét platform wat mensen gebruiken om hun toekomst te plannen. Dat betekent dat Pinterest erg goed is geworden in het spotten van trends


De 7 vormen van Snapchat adverteren
Snapchat is allang niet meer waar het 11 jaar geleden ontstaan is. Waarbij het doel van de app begon met het versturen van verdwijnende foto’s


7 social media tips voor de feestdagen 2022
De zomer is nog maar net voorbij, maar de pepernoten liggen alweer in de winkel. De feestdagen zijn dichterbij dan je denkt. Goed om dus


5 optimalisaties om je DPA campagnes op social media te verbeteren
Met het oog op de toekomst, waarin social commerce centraal staat, is een geoptimaliseerde dynamische productadvertentie geen overbodig luxe meer. Sociale media zullen een leidende



Amazon Advertising – de belangrijkste do’s and don’t
https://youtu.be/2BZZvQsMUXw Adverteren op Amazon, als consument wordt je er bewust of onbewust mee geconfronteerd en als verkoper kun je er eigenlijk niet onderuit om het




Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar



Marketplaces Trends 2023
2022 is alom een onvoorspelbaar jaar geweest. Online retail en daarmee ook marketplaces vormen daarop geen uitzondering. Door de recente veranderingen in de economie, heeft


Hoe onderscheid jij je als verkoper op marketplaces gedurende de feestdagen in tijden van inflatie?
Velen voelen het direct in hun portemonnee; de economie beleeft als het ware een hittegolf. Gasprijzen stijgen, voedseltekorten ontstaan, rentetarieven gaan omhoog en er is


Amazon België – De strijd om de Belgische consument is nu echt los gebarsten!
Update: 18-10-2022 Amazon België is officieel gelanceerd! De livegang van Amazon.com.be is officieel met ingang van 18 oktober 2022. Waar voorheen Belgische consumenten moesten uitwijken


EPR op Amazon Duitsland aangescherpt – Voldoe jij al aan de WEEE richtlijn?
Amazon verkopers in Duitsland opgelet! Ben je het gele uitroepteken, samen met het blok ‘Action needed’ al tegengekomen op de homepage van je Amazon Seller


Verhoog je conversieratio op de marketplaces door inzet van de juiste productafbeeldingen
Het belang van goede productafbeeldingen op de marketplaces zien we, samenhangend met een toename in mobiele gebruikers, steeds groter worden. Zo zien we dat platformen


Haal het meeste uit je Amazon Brand Store
Stel je voor; je verkoopt al een langere tijd succesvol je producten via Amazon. Al je producten staan op het platform, de productpagina’s zijn organisch


Amazon SEO: Tips om je vindbaarheid te verbeteren
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest ondergewaardeerde factoren binnen de Marketplaces. Terwijl het één van de belangrijkste factoren is om jouw verkopen



Server Side Tracking
https://youtu.be/A9vBiX3xkHQ Third Party CookiesGoogle geeft aan dat ze third party cookies gaan uit faseren en daarom is jouw client side set up niet meer future



Hoe verzamel je het privacy proof én betrouwbaar?
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de


8 e-mailmarketing tips voor een succesvolle Black Friday, of juist niet!
Overgewaaid vanuit Amerika en ondertussen ook in Europa een bekend fenomeen; Black Friday. Wat begon met één dag vol spectaculaire aanbiedingen is ondertussen een meerdaags


Vrije verkenningen in Google Analytics 4 (GA4)
Het nieuws dat Universal Analytics (UA) gaat stoppen en er overgestapt moet worden naar Google Analytics 4 (GA4) is al even bekend, echter lijkt GA4


Zo verzamel je meer e-mailadressen en zet je website-bezoekers om in abonnees
Je verstuurt regelmatig nieuwsbrieven, hebt een aantal goede automatiseringen ingericht en je behaalt al goede resultaten met e-mailmarketing. Om deze resultaten te behouden en zelfs


Nieuw in Google Analytics 4: het conversieratio
Gebruik je Google Analytics 4 om conversies op je website door te meten? Dan is het je vast opgevallen dat een belangrijke statistiek uit Universal


5 boekentips voor de zomer van 2022
https://youtu.be/4h8kjxCtsJY Ook deze zomer komen we weer met een aantal boekentips. Onze boekenselectie is een mix van gelezen managementboeken en online marketing boeken. Onze aanbevelingen


Segmenten in Google Analytics 4: hoe zet je ze in om je analyses te verbeteren?
Wat zijn segmenten? Om betere inzichten uit je data-analyse te halen, is het belangrijk om te segmenteren. Hierbij kijk je niet naar geaggregeerde cijfers (zoals


NIEUW: de volledig vernieuwde editor van ActiveCampaign
Wie ons al een tijdje volgt heeft de naam ActiveCampaign vast al eens voorbij zien komen. ActiveCampaign is een zeer gewaardeerde tool op het gebied