Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!Ā
Nieuwe GPSR-regelgeving: Wat betekent dit voor jou als Amazon verkoper?
Vanaf december 2024 veranderen de spelregels voor Amazon verkopers drastisch. Met de invoering van de General Product Safety Regulation (GPSR) moeten alle niet-voedingsproducten voldoen aan
SearchGPT en SEO: hoe bereid je je voor op de toekomst op search via AI?
SearchGPT en SEO: hoe bereid je je voor op de toekomst op search via AI? Search veranderd snel en is steeds sneller aan het veranderen.
Nieuwe AI-generatie functies voor je Meta-advertenties
Je kunt er eigenlijk niet meer omheen. Binnen vrijwel alle toolings en software worden steeds meer AI-functionaliteiten uitgerold. Zo is ook Meta bezig met het
Key takeaways van de Spotligt conference 2024
Op 30 oktober 2024 waren onze SEOāers Vincent en Antoine aanwezig tijdens het Spotlight conference. Deze dag stond in het teken van organische vindbaarheid. Niet
Digital Analytics Summit 2024
Op 10 oktober vond de Digital Analytics Summit 2024 plaats in Amsterdam, een evenement dat de laatste ontwikkelingen in de wereld van data-analyse samenbracht. Experts
Google Ads update de prioriteit van Performance Max en Standaard Shopping campagnes.
Google heeft zojuist een belangrijke update aangekondigd. Google verandert de manier waarop Performance Max en Standaard Shopping campagnes met elkaar concurreren, waardoor het voor veel
E-commerce SEO in 2024: Google wordt jouw nieuwe categoriepagina!
We weten allemaal dat er het afgelopen jaar veel veranderingen zijn geweest in de zoekresultaten, waaronder AI Overviews (nog niet uitgerold in Europa), Reddit is
AI en Brede Zoekwoorden in Google Ads: Testen of Toch Vermijden?
āBrede zoekwoorden toevoegenā de aanbeveling die in iedere Google Ads account te vinden is en welke iedere Google accountmanager wel eens heeft voorgesteld. In Google
Succesvol adverteren tijdens de feestdagen
Kerstbomen, cadeaus Ć©nā¦ campagnes! De feestdagen zijn dĆ© tijd om je social media-strategie op te schroeven. Of het nu gaat om black Friday of de
Haal meer uit je Shopping advertenties met slimme feed optimalisatie
Haal meer uit je Shopping advertenties met slimme feed optimalisatie Wil je meer resultaat halen uit je Google Shopping advertenties? Dan begint het allemaal met
Wat is CRO & de psychologische principes
Psychologische principes achter conversieoptimalisatie: Hoe gedragsinzichten jouw CRO Strategie Versterken Je website trekt veel bezoekers, maar ze verlaten je website zonder (de gewenste) actie uit
Eerste Conversies: Krijg extra inzicht in de conversies vanuit je Meta Ads
Is adverteren op social media onderdeel van de online marketingstrategie van jouw bedrijf? Dan ben je vast bekend met het beruchte attributiemodel van Meta, waarbij
Verhoog je omzet in Google Ads met behulp van een prijsmonitoringstool
Tegenwoordig is het als webshop belangrijk om de strategie van je concurrenten goed in de gaten te houden. Een van de belangrijkste aspecten waar je
Bol’s vernieuwde sponsored products platform
Bol’s vernieuwde sponsored products Bol heeft haar sponsored products platform grondig vernieuwd, waardoor jij als verkoper binnenkort toegang hebt tot geavanceerde functies die jouw marketingstrategieĆ«n
Google Organic Shopping: Tips voor succes in 2024
We kunnen er niet meer omheen. Ranken in de organische productresultaten is nu een hot topic in eCommerce SEO. Wanneer een zoekopdracht in aanmerking komt
SearchGPT en SEO: hoe bereid je je voor op de toekomst op search via AI?
SearchGPT en SEO: hoe bereid je je voor op de toekomst op search via AI? Search veranderd snel en is steeds sneller aan het veranderen.
Key takeaways van de Spotligt conference 2024
Op 30 oktober 2024 waren onze SEOāers Vincent en Antoine aanwezig tijdens het Spotlight conference. Deze dag stond in het teken van organische vindbaarheid. Niet
E-commerce SEO in 2024: Google wordt jouw nieuwe categoriepagina!
We weten allemaal dat er het afgelopen jaar veel veranderingen zijn geweest in de zoekresultaten, waaronder AI Overviews (nog niet uitgerold in Europa), Reddit is
Google Organic Shopping: Tips voor succes in 2024
We kunnen er niet meer omheen. Ranken in de organische productresultaten is nu een hot topic in eCommerce SEO. Wanneer een zoekopdracht in aanmerking komt
Nieuwe ontwikkelingen binnen Rich Snippets
Rich results bieden een mooie kans om je CTR te verbeteren. Een recente ontwikkeling is de introductie van coupon codes binnen rich snippets, die een
De kracht van topic clusters binnen SEO
In de wereld van SEO (Search Engine Optimization) vormen topic clusters een cruciale strategie voor wie zijn online zichtbaarheid wil vergroten. Door gebruik te maken
Hoe neem je de controle over van Googleās featured snippets in de zoekresultaten?
Google brengt regelmatig (grote) updates aan in de documentatie van Google Search Central. Op 5 januari 2024 heeft Google in hun documentatie over snippets verduidelijkt
Alles wat je moet weten over WooCommerce SEO
Van alle e-commerce websites maakt maar liefst 19% gebruik van WooCommerce, zo blijkt uit een onderzoek van Builtwith. Wanneer we enkel naar WordPress-websites kijken, zien
SEO Trends 2024
SEO Trends. En dat voor 2024. Niet pas zo laat door de drukke periodes als Black Friday of de feestdagen, maar bewust omdat SEO behoorlijk
Google Ads update de prioriteit van Performance Max en Standaard Shopping campagnes.
Google heeft zojuist een belangrijke update aangekondigd. Google verandert de manier waarop Performance Max en Standaard Shopping campagnes met elkaar concurreren, waardoor het voor veel
AI en Brede Zoekwoorden in Google Ads: Testen of Toch Vermijden?
āBrede zoekwoorden toevoegenā de aanbeveling die in iedere Google Ads account te vinden is en welke iedere Google accountmanager wel eens heeft voorgesteld. In Google
Haal meer uit je Shopping advertenties met slimme feed optimalisatie
Haal meer uit je Shopping advertenties met slimme feed optimalisatie Wil je meer resultaat halen uit je Google Shopping advertenties? Dan begint het allemaal met
Wat is CRO & de psychologische principes
Psychologische principes achter conversieoptimalisatie: Hoe gedragsinzichten jouw CRO Strategie Versterken Je website trekt veel bezoekers, maar ze verlaten je website zonder (de gewenste) actie uit
Verhoog je omzet in Google Ads met behulp van een prijsmonitoringstool
Tegenwoordig is het als webshop belangrijk om de strategie van je concurrenten goed in de gaten te houden. Een van de belangrijkste aspecten waar je
De toekomst van automatisering in advertentiebeheer en de invloed van AI op Google Ads scripts
Het automatiseren van campagnes in Google Ads wordt steeds belangrijker en ook steeds haalbaarder. Niet alleen door automatische biedstrategieƫn, maar ook door middel van regels,
De weg naar een wereld zonder Third-Party cookies
We hebben er al vaak over geschreven en gesproken; het verdwijnen van Third-Party cookies. Lang spraken we over de plannen van verschillende bedrijven zoals Google
Zoekthemaās in Performance Max: Deel jouw expertise met de AI van Google
Google heeft de bĆØtaversie van Zoekthemaās voor Performance Max-campagnes nu in steeds meer accounts gelanceerd. Begin dit jaar worden automatisch aangepaste doelgroep segmenten geĆ¼pgraded naar
SEA Trends 2024
2024 staat weer voor de deur en dat betekent dat je ook dit jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen vanuit ons SEA team kunt
Krijg inzicht in het gebruikersgedrag van jouw websitebezoekers met Microsoft Clarity
Ben jij ook zo benieuwd naar hoe jouw websitebezoekers zich op jouw website gedragen en waar de knelpunten liggen? Met Microsoft Clarity kom jij hier
Maak kennis met de nieuwe Google Analytics en zijn vele voordelen!
Google heeft zijn nieuwste versie van Google Analytics gelanceerd, namelijk webanalyse platform, Google Analytics 4. Vorig jaar werd er een Google Analytics App + Web
Haal meer winst uit jouw website door conversie optimalisatie
Tegenwoordig zijn de meeste marketingactiviteiten gericht op het generen van zoveel mogelijk verkeer naar de website. Natuurlijk in de hoop dat dit extra verkeer ook
Google for Jobs ā Scoor een goede ranking met jouw vacature!
Google heeft in Nederland Google for Jobs gelanceerd. De lancering heeft In Nederland even op zich laten wachten. In Amerika was Google for Jobs namelijk
Waarom elke website conversie optimalisatie nodig heeft
Conversie optimalisatie is het proces waarbij er gericht gewerkt wordt om het conversiepercentage van een website te verhogen. Hoewel vrijwel iedereen begrijpt dat een hoog
Het belang van klantbeoordelingen
Klantbeoordelingen! Vergroot het vertrouwen in jouw organisatie met waardevolle klantbeoordelingen over jouw bedrijf, website of webshop. Steeds meer (oriƫnterende) klanten laten zich in toenemende mate
Conversies meten in Google Analytics
Er is de mogelijkheid om zowel via Google AdWords als Google Analytics conversies door te meten. Conversies kunnen bijvoorbeeld een aankoop, lead of inschrijving voor
Nieuwe AI-generatie functies voor je Meta-advertenties
Je kunt er eigenlijk niet meer omheen. Binnen vrijwel alle toolings en software worden steeds meer AI-functionaliteiten uitgerold. Zo is ook Meta bezig met het
Succesvol adverteren tijdens de feestdagen
Kerstbomen, cadeaus Ć©nā¦ campagnes! De feestdagen zijn dĆ© tijd om je social media-strategie op te schroeven. Of het nu gaat om black Friday of de
Eerste Conversies: Krijg extra inzicht in de conversies vanuit je Meta Ads
Is adverteren op social media onderdeel van de online marketingstrategie van jouw bedrijf? Dan ben je vast bekend met het beruchte attributiemodel van Meta, waarbij
TikTok SEO in 2024; zo zorg je dat jouw TikTok videoās worden gevonden
Inmiddels weten we dat TikTok Ć©Ć©n van de snelst groeiende social mediaplatformen van dit moment is. Waar eerst alleen jongeren gebruik maakten is dat nu
Video-content domineert: De opkomst van korte videoās in social media marketing
In de snel veranderende wereld van social media heeft een nieuwe vorm van content de aandacht van zowel gebruikers als marketeers getrokken: korte videoās. Kanalen
Social media trends 2024
2023 is weer voorbijgevlogen en richting het einde van het jaar kun je van ons natuurlijk weer de nieuwe trends op het gebied van social
De Kracht van Social Media Communities: Bouwen aan succes in 2023
In de overweldigende stroom aan verschillende media welke consumenten tegenwoordig dagelijks te verwerken krijgen, is het des te belangrijker om manieren te vinden om op
The Infinite Loop: Hoe TikTok onze social advertising strategie veranderde
De groei van TikTok is nog steeds enorm. De gebruikersgroei waar Facebook 7 jaar over deed, kostte TikTok enkel 4 jaar. De voornaamste reden van
Social Search: social media als zoekmachine
We zien een verschuiving binnen de social mediakanalen. Waarbij voorgaande jaren veel meer interesse uitging naar wat vrienden en familieleden aan het doen waren, gaan
Nieuwe GPSR-regelgeving: Wat betekent dit voor jou als Amazon verkoper?
Vanaf december 2024 veranderen de spelregels voor Amazon verkopers drastisch. Met de invoering van de General Product Safety Regulation (GPSR) moeten alle niet-voedingsproducten voldoen aan
Bol’s vernieuwde sponsored products platform
Bol’s vernieuwde sponsored products Bol heeft haar sponsored products platform grondig vernieuwd, waardoor jij als verkoper binnenkort toegang hebt tot geavanceerde functies die jouw marketingstrategieĆ«n
Toekomstbestendig verkopen op Bol: DSA gegevens & BTW regelgeving
Voor online verkopers is transparantie, veiligheid en naleving van regelgeving niet langer optioneel. Recentelijk heeft Bol een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd die direct invloed hebben
Vernieuwd: Amazon Vine Program!
In een wereld waar online winkelen de norm is geworden, spelen productbeoordelingen een belangrijke rol in de besluitvorming van consumenten. Amazon begrijpt dit als geen
Amazon Accelerate 2023: innovaties & inzichten voor verkopers
In de dynamische wereld van e-commerce is het essentieel voor jou als verkoper om voortdurend op de hoogte te blijven van de nieuwste trends, tools
ChatGPT gebruiken voor Amazon, zo doe je dat!
AI, oftewel kunstmatige intelligentie, was een paar jaar geleden alleen nog bekend bij een klein deel van de bevolking. Veel mensen begrepen dan ook niet
Amazon Search Query Performance Dashboard ā wat is het en wat kun je ermee?
Misschien heb je er al eens over gehoord, het Amazon Search Query Performance Dashboard, een van de laatste nieuwe datasets vanuit Amazon. Iedereen die verkoopt
De meest voorkomende fouten bij het verkopen op marketplaces
Het hele internet staat er vol mee, succesverhalen van mensen die door het verkopen op marketplaces goed geld hebben verdiend. Het lijkt dus best eenvoudig,
Amazon Advertising ā de belangrijkste doās and donāt
https://youtu.be/2BZZvQsMUXw Adverteren op Amazon, als consument wordt je er bewust of onbewust mee geconfronteerd en als verkoper kun je er eigenlijk niet onderuit om het
Digital Analytics Summit 2024
Op 10 oktober vond de Digital Analytics Summit 2024 plaats in Amsterdam, een evenement dat de laatste ontwikkelingen in de wereld van data-analyse samenbracht. Experts
Acquisitie in GA4: De kracht van user-based data
De overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4 (GA4) heeft een behoorlijke verschuiving teweeggebracht in hoe we gebruikersgedrag op websites en apps waarnemen en
Google Consent Mode: Verkrijg waardevolle inzichten met privacy proof data
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de
Boekentips 2023
Met de zomer voor de deur is het vaak een goed moment om even een stapje terug te doen. Lekker relaxen tijdens een welverdiende vakantie.
Game-changing! Creative content met behulp van Photoshop AI
Op 23 mei lanceerde Adobe zijn nieuwe functionaliteit met de naam āGenerative Fillā in de BETA versie van Photoshop. Kort gezegd kun je met deze
Wat is een Customer Data Platform of CDP?
Of je als bedrijf nu online of offline actief bent, om het gebruik van data kun je eigenlijk niet meer heen. Je ziet het zelfs
Power BI vs. Google Looker Studio: Welke BI-tool is geschikt voor jouw bedrijf?
Business Intelligence (BI)-tools zijn onmisbaar voor bedrijven die inzichten willen krijgen in hun data en deze willen gebruiken om betere beslissingen te nemen. Er zijn
Server Side Tracking
https://youtu.be/A9vBiX3xkHQ Third Party CookiesGoogle geeft aan dat ze third party cookies gaan uit faseren en daarom is jouw client side set up niet meer future
Hoe verzamel je het privacy proof Ć©n betrouwbaar?
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de