Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Google Organic Shopping nu ook zichtbaar tussen de Standard Blue Links: Optimalisatietips voor succes!
Google Shopping bestaat nu zo’n 11 jaar. 8 jaar lang was het alleen mogelijk om hierin vertoond te worden door middel van betaalde advertenties. Sinds



ChatGPT gebruiken voor Amazon, zo doe je dat!
AI, oftewel kunstmatige intelligentie, was een paar jaar geleden alleen nog bekend bij een klein deel van de bevolking. Veel mensen begrepen dan ook niet



Verbeter je Google shopping resultaten met productreviews
Optimaliseer jouw Google Shopping resultaten door productreviews toe te voegen aan jouw Google Shopping-advertenties! In deze blog laten we je zien hoe en waarom je



Het creëren van nuttige, betrouwbare, mensgerichte content met behulp van AI: dé sleutel tot SEO-succes
In de afgelopen jaren heeft de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop we content creëren, aanzienlijk veranderd. Bedrijven en individuele content creators wenden



MozCon 2023 – Recap
Afgelopen 7 & 8 augustus zijn collega’s Nicky, Vincent en Stijn namens MvH Media afgereisd naar Seattle om MozCon 2023 bij te wonen. Na 22



The Infinite Loop: Hoe TikTok onze social advertising strategie veranderde
De groei van TikTok is nog steeds enorm. De gebruikersgroei waar Facebook 7 jaar over deed, kostte TikTok enkel 4 jaar. De voornaamste reden van



Social Search: social media als zoekmachine
We zien een verschuiving binnen de social mediakanalen. Waarbij voorgaande jaren veel meer interesse uitging naar wat vrienden en familieleden aan het doen waren, gaan



Google Consent Mode: Verkrijg waardevolle inzichten met privacy proof data
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de



Google Bard: een krachtige tool voor jouw SEO
Vorige week (13 juli, 2023) heeft Google de grootste uitbreiding van Bard tot nu toe aangekondigd, waarin ze de beschikbaarheid van Bard in het Nederlands



SEO & Shopify: Alles wat je moet weten
Is Shopify een SEO-vriendelijk platform? Een vraag die op komt als je een eigen Shopify-winkel hebt of overweegt er een te starten. In dit artikel



Demand Gen en Video View campagnes: het stimuleren van vraag en groei!
Zoals bekend is Google Ads een krachtig platform, wat bedrijven en organisaties in staat stelt om hun producten en diensten online te promoten aan een



Boekentips 2023
Met de zomer voor de deur is het vaak een goed moment om even een stapje terug te doen. Lekker relaxen tijdens een welverdiende vakantie.



Amazon Search Query Performance Dashboard – wat is het en wat kun je ermee?
Misschien heb je er al eens over gehoord, het Amazon Search Query Performance Dashboard, een van de laatste nieuwe datasets vanuit Amazon. Iedereen die verkoopt



Vergelijkbare doelgroepen verdwijnen uit Google Ads: hoe nu verder?
Vergelijkbare doelgroepen worden veelvoudig ingezet binnen SEA campagnes. Door het gebruik van vergelijkbare doelgroepen kon er eenvoudig ingezet worden op het uitbreiden van het bereik en



Game-changing! Creative content met behulp van Photoshop AI
Op 23 mei lanceerde Adobe zijn nieuwe functionaliteit met de naam “Generative Fill” in de BETA versie van Photoshop. Kort gezegd kun je met deze



Google Organic Shopping nu ook zichtbaar tussen de Standard Blue Links: Optimalisatietips voor succes!
Google Shopping bestaat nu zo’n 11 jaar. 8 jaar lang was het alleen mogelijk om hierin vertoond te worden door middel van betaalde advertenties. Sinds



Het creëren van nuttige, betrouwbare, mensgerichte content met behulp van AI: dé sleutel tot SEO-succes
In de afgelopen jaren heeft de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop we content creëren, aanzienlijk veranderd. Bedrijven en individuele content creators wenden



MozCon 2023 – Recap
Afgelopen 7 & 8 augustus zijn collega’s Nicky, Vincent en Stijn namens MvH Media afgereisd naar Seattle om MozCon 2023 bij te wonen. Na 22



Google Bard: een krachtige tool voor jouw SEO
Vorige week (13 juli, 2023) heeft Google de grootste uitbreiding van Bard tot nu toe aangekondigd, waarin ze de beschikbaarheid van Bard in het Nederlands



SEO & Shopify: Alles wat je moet weten
Is Shopify een SEO-vriendelijk platform? Een vraag die op komt als je een eigen Shopify-winkel hebt of overweegt er een te starten. In dit artikel


Generatieve SEO & de impact op de search experience
We duiken in de fascinerende wereld van SEO waarbij we het gaan hebben over de opkomst van Generatieve SEO. Een ontwikkeling die voortkomt uit de


Python SEO: de basics vanaf 0
Python SEO: iedere marketeer die een interesse heeft in SEO en weleens een internationale lezing heeft gevolgd, kan haast niet om de mogelijkheden van Python


Lightspeed SEO – De kracht en zwakte van Lightspeed
Lightspeed is een e-commerceplatform waarmee retailers hun eigen webshop kunnen creëren en beheren. Het is een SaaS (Software as a Service) product met online betalingsverwerking,


Internationale SEO strategie – De ultieme gids
Een goede internationale online marketing strategie uitstippelen brengt vrijwel altijd SEO vraagstukken met zich mee, vaak ook in combinatie met technische drempels of keuzes die



Verbeter je Google shopping resultaten met productreviews
Optimaliseer jouw Google Shopping resultaten door productreviews toe te voegen aan jouw Google Shopping-advertenties! In deze blog laten we je zien hoe en waarom je



Demand Gen en Video View campagnes: het stimuleren van vraag en groei!
Zoals bekend is Google Ads een krachtig platform, wat bedrijven en organisaties in staat stelt om hun producten en diensten online te promoten aan een



Vergelijkbare doelgroepen verdwijnen uit Google Ads: hoe nu verder?
Vergelijkbare doelgroepen worden veelvoudig ingezet binnen SEA campagnes. Door het gebruik van vergelijkbare doelgroepen kon er eenvoudig ingezet worden op het uitbreiden van het bereik en


Google Marketing Live 2023 – De AI-revolutie binnen Google Ads
Vanuit MvH Media hebben we met een aantal collega’s Google Marketing Live 2023 Dublin gevolgd. Naast de geweldige tap dance show en de ingestudeerde praatjes


Genereer meer zichtbaarheid in Google doormiddel van Hotel Ads
In de huidige digitale wereld vormen advertentiecampagnes een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie van hotels. Een van de meest effectieve manieren om potentiële klanten te


ChatGPT & Google Ads: de kracht van automatisering
We kunnen er niet meer omheen, overal lezen we over het gebruik van ChatGPT en zien we dat het gebruikt wordt voor het analyseren, optimaliseren


Microsoft Bing stijgt in populariteit vanwege innovaties
In de wereld van Online Marketing is de keuze van je advertentieplatform van groot belang. Hoewel Google vaak als de standaard wordt gezien, wordt Microsoft



Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar


Nieuw! Experimenteren met Performance Max
Met de overgang van Smart Shopping campagnes naar Performance Max campagnes werd een nieuw campagnetype geïntroduceerd. Na verschillende optimalisaties en ontwikkelingen binnen de Performance Max


Krijg inzicht in het gebruikersgedrag van jouw websitebezoekers met Microsoft Clarity
Ben jij ook zo benieuwd naar hoe jouw websitebezoekers zich op jouw website gedragen en waar de knelpunten liggen? Met Microsoft Clarity kom jij hier


Maak kennis met de nieuwe Google Analytics en zijn vele voordelen!
Google heeft zijn nieuwste versie van Google Analytics gelanceerd, namelijk webanalyse platform, Google Analytics 4. Vorig jaar werd er een Google Analytics App + Web


Haal meer winst uit jouw website door conversie optimalisatie
Tegenwoordig zijn de meeste marketingactiviteiten gericht op het generen van zoveel mogelijk verkeer naar de website. Natuurlijk in de hoop dat dit extra verkeer ook


Google for Jobs – Scoor een goede ranking met jouw vacature!
Google heeft in Nederland Google for Jobs gelanceerd. De lancering heeft In Nederland even op zich laten wachten. In Amerika was Google for Jobs namelijk



Waarom elke website conversie optimalisatie nodig heeft
Conversie optimalisatie is het proces waarbij er gericht gewerkt wordt om het conversiepercentage van een website te verhogen. Hoewel vrijwel iedereen begrijpt dat een hoog


Het belang van klantbeoordelingen
Klantbeoordelingen! Vergroot het vertrouwen in jouw organisatie met waardevolle klantbeoordelingen over jouw bedrijf, website of webshop. Steeds meer (oriënterende) klanten laten zich in toenemende mate



Conversies meten in Google Analytics
Er is de mogelijkheid om zowel via Google AdWords als Google Analytics conversies door te meten. Conversies kunnen bijvoorbeeld een aankoop, lead of inschrijving voor



The Infinite Loop: Hoe TikTok onze social advertising strategie veranderde
De groei van TikTok is nog steeds enorm. De gebruikersgroei waar Facebook 7 jaar over deed, kostte TikTok enkel 4 jaar. De voornaamste reden van



Social Search: social media als zoekmachine
We zien een verschuiving binnen de social mediakanalen. Waarbij voorgaande jaren veel meer interesse uitging naar wat vrienden en familieleden aan het doen waren, gaan


Social Media en attributiemodellen: welke moet je kiezen?
Je hebt er ongetwijfeld mee te maken gehad als je social media kanalen onderdeel zijn van je online marketing strategie: attributiemodellen. Je beoordeelt de prestaties


Boost jouw Social Media Marketing met automatisering
https://youtu.be/zOQ_uctwzZc Social advertising is de laatste jaren een belangrijke rol gaan spelen binnen de online marketingmix van veel bedrijven. Met het steeds groter wordende aantal


TikTok steeds populairder onder 40-plussers, Facebook verliest opnieuw gebruikers en andere social media ontwikkelingen
Trends en ontwikkelingen. Soms nog sneller dan het licht in de wereld van online marketing en ondertussen niet meer weg te denken bij social media


10 manieren om ChatGPT in te zetten voor jouw social media
https://youtu.be/__tcxTNRK7I Open je LinkedIn dan kun je er niet meer omheen. Overal zijn berichten te vinden over ChatGPT en hoe iedereen het inzet. Maar wat


De 5 best practices voor een vacaturecampagne op social media
Je hebt je vacature live staan, dus laat de kandidaten maar binnenstromen. Toch? Helaas werkt het niet zo eenvoudig. In de huidige markt zul je


De toekomst van social commerce
https://youtu.be/5_fqOfBqwzA Social commerce heeft de afgelopen jaren een snelle opkomst gemaakt en we denken dat deze trend de komende jaren een nog veel grotere rol


Social Media Trends 2023
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent weer veel nieuwe trends en verwachtingen voor het nieuwe jaar! De social media platformen



ChatGPT gebruiken voor Amazon, zo doe je dat!
AI, oftewel kunstmatige intelligentie, was een paar jaar geleden alleen nog bekend bij een klein deel van de bevolking. Veel mensen begrepen dan ook niet



Amazon Search Query Performance Dashboard – wat is het en wat kun je ermee?
Misschien heb je er al eens over gehoord, het Amazon Search Query Performance Dashboard, een van de laatste nieuwe datasets vanuit Amazon. Iedereen die verkoopt


De meest voorkomende fouten bij het verkopen op marketplaces
Het hele internet staat er vol mee, succesverhalen van mensen die door het verkopen op marketplaces goed geld hebben verdiend. Het lijkt dus best eenvoudig,


Amazon Advertising – de belangrijkste do’s and don’t
https://youtu.be/2BZZvQsMUXw Adverteren op Amazon, als consument wordt je er bewust of onbewust mee geconfronteerd en als verkoper kun je er eigenlijk niet onderuit om het



Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar


Marketplaces Trends 2023
2022 is alom een onvoorspelbaar jaar geweest. Online retail en daarmee ook marketplaces vormen daarop geen uitzondering. Door de recente veranderingen in de economie, heeft


Hoe onderscheid jij je als verkoper op marketplaces gedurende de feestdagen in tijden van inflatie?
Velen voelen het direct in hun portemonnee; de economie beleeft als het ware een hittegolf. Gasprijzen stijgen, voedseltekorten ontstaan, rentetarieven gaan omhoog en er is


Amazon België – De strijd om de Belgische consument is nu echt los gebarsten!
Update: 18-10-2022 Amazon België is officieel gelanceerd! De livegang van Amazon.com.be is officieel met ingang van 18 oktober 2022. Waar voorheen Belgische consumenten moesten uitwijken


EPR op Amazon Duitsland aangescherpt – Voldoe jij al aan de WEEE richtlijn?
Amazon verkopers in Duitsland opgelet! Ben je het gele uitroepteken, samen met het blok ‘Action needed’ al tegengekomen op de homepage van je Amazon Seller



Google Consent Mode: Verkrijg waardevolle inzichten met privacy proof data
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de



Boekentips 2023
Met de zomer voor de deur is het vaak een goed moment om even een stapje terug te doen. Lekker relaxen tijdens een welverdiende vakantie.



Game-changing! Creative content met behulp van Photoshop AI
Op 23 mei lanceerde Adobe zijn nieuwe functionaliteit met de naam “Generative Fill” in de BETA versie van Photoshop. Kort gezegd kun je met deze


Wat is een Customer Data Platform of CDP?
Of je als bedrijf nu online of offline actief bent, om het gebruik van data kun je eigenlijk niet meer heen. Je ziet het zelfs


Power BI vs. Google Looker Studio: Welke BI-tool is geschikt voor jouw bedrijf?
Business Intelligence (BI)-tools zijn onmisbaar voor bedrijven die inzichten willen krijgen in hun data en deze willen gebruiken om betere beslissingen te nemen. Er zijn


Server Side Tracking
https://youtu.be/A9vBiX3xkHQ Third Party CookiesGoogle geeft aan dat ze third party cookies gaan uit faseren en daarom is jouw client side set up niet meer future


Hoe verzamel je het privacy proof én betrouwbaar?
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de


8 e-mailmarketing tips voor een succesvolle Black Friday, of juist niet!
Overgewaaid vanuit Amerika en ondertussen ook in Europa een bekend fenomeen; Black Friday. Wat begon met één dag vol spectaculaire aanbiedingen is ondertussen een meerdaags


Vrije verkenningen in Google Analytics 4 (GA4)
Het nieuws dat Universal Analytics (UA) gaat stoppen en er overgestapt moet worden naar Google Analytics 4 (GA4) is al even bekend, echter lijkt GA4