Lokale marketing
strategie.

Online vindbaar met je offline locatie. Een lokale strategie is gericht op (online) marketing activiteiten die specifiek gericht zijn op een lokaal- of regionaal publiek. Voor bedrijven met een winkel, restaurant, kantoor of andere locatie is online vindbaar zijn met je fysieke locatie onmisbaar.

Wist je dat…

  • 46% van alle zoekopdrachten binnen Google een lokale intentie heeft?
  • 30% van alle mobiele zoekopdrachten gerelateerd is aan je locatie?
  • 88% van alle mensen die een lokale zoekopdracht uitvoert, de locatie binnen een dag bezoekt?
  • Google iedere maand nieuwe features toevoegt aan Google Mijn Bedrijf?

WAt kunnen wij

voor jou betekenen.

lokale
seo

Google laat op lokale zoekopdrachten ook locatie-specifieke resultaten. Beter vindbaar worden met jouw Google Mijn Bedrijf of op lokaal georiënteerde zoekopdrachten? En dat allemaal met gratis klikken!

lokaal adverteren

Heel gericht de regio targeten rondom jouw winkel of juist de regio waar jouw doelgroep actief is? Of juist locatie-extensies gebruiken in je bestaande advertenties?  Ontdek de eindeloze mogelijkheden van lokale advertenties. 

lokale social media campagnes

Lokaal gerichte online zoekopdrachten gaan veel verder dan alleen zoekmachines. Ook platformen als Facebook, Instagram en zelfs Pinterest bieden mogelijkheden tot een goede lokale social media campagne!

lokale strategie

Heb je geen idee welke strategie of welke campagnes het beste bij jouw bedrijf passen? Geen enkel probleem. Onze lokale specialisten denken graag vrijblijvend mee voor een passende strategie! 

Misschien heb je ook al eens gehoord over het ROPO-effect? Simpel gezegd is dit het aantal mensen dat je fysieke winkel bezoekt naar aanleiding van jouw online marketing inspanningen. Lees hier meer over hoe dit jouw onderneming kan beinvloeden. 

GOOGLE MY BUSINESS

TIJDLIJN.

Voor lokale vindbaarheid is Google Mijn Bedrijf onmisbaar. Google voegt vrijwel maandelijks (meerdere) updates toe aan Google Mijn Bedrijf. En onze specialisten zitten daar bovenop. Sterker nog: we hebben zelf een complete up-to-date tijdlijn met alle actuele ontwikkelingen op het gebied van Google Mijn Bedrijf.  

Waarom lokaal

beter vindbaar worden.

Stap 1
DE POTENTIELE KLANT ORIENTEERT ONLINE
Iedere zoektocht begint online. Zo ook die van een locatie in je buurt. Een potentiële klant gebruikt zijn of haar smartphone voor een lokale zoekopdracht naar een locatie bij hem of haar in de buurt.
A
Stap 1
Stap 2
GOOGLE TOONT LOKALE RESULTATEN
De potentiële klant krijgt vervolgens lokale resultaten te zien in de vorm van advertenties, SEO-resultaten of Google Mijn Bedrijf-locaties. Deze zijn volledig afgestemd op de locatie en zoekopdracht van de potentiële klant.
A
Stap 2
Stap 3
DE POTENTIELE KLANT ONDERNEEMT ACTIE
De potentiële neemt vervolgens actie door bijvoorbeeld op de lokale advertentie te klikken, een routebeschrijving op te vragen via Google Mijn Bedrijf of een locatiepagina via SEO te bezoeken.
A
Stap 3
Stap 4
DE POTENTIELE KLANT BEZOEKT JE LOCATIE
De potentiële klant bezoekt vervolgens (of een dag later) jouw fysieke winkel, restaurant of andere locatie.
A
Stap 4

Kom een kop koffie drinken

op onze fysieke locatie.

Ons fysiek bezoeken kan natuurlijk ook. Bekijk ons op Google Mijn Bedrijf, zoek op online marketing bureau dongen of via onderstaande Map. Geen tijd om ons kantoor te bezoeken? Neem dan gerust telefonisch contact op of via ons contactformulier.