Snap Originals zijn exclusieve shows en series die speciaal zijn ontwikkeld voor het Snapchat-platform. Deze content wordt geproduceerd door vooraanstaande producenten en is te bekijken in de ‘Discover’-sectie van Snapchat. De shows zijn kort, meestal niet langer dan vijf minuten per aflevering, en zijn geoptimaliseerd voor mobiele weergave.
Hoe worden Snap Originals gebruikt?
Bedrijven kunnen profiteren van Snap Originals door te adverteren tijdens deze shows. Dit kan worden gedaan door middel van ‘Commercials’, dat zijn niet-overslaanbare videoadvertenties van zes seconden die tijdens de Snap Originals worden afgespeeld. Daarnaast kunnen bedrijven gesponsorde content creëren die in de Discover-sectie wordt weergegeven naast de Snap Originals.
Verder kunnen bedrijven door middel van Augmented Reality (AR) lenzen en filters interactieve ervaringen aanbieden die gerelateerd zijn aan specifieke shows. Deze functies kunnen gebruikers helpen om op een leuke en betekenisvolle manier verbinding te maken met het merk.
Waarom zijn Snap Originals belangrijk voor Social Media Marketing?
Snap Originals bieden bedrijven een unieke kans om hun merk onder de aandacht te brengen bij een jong en betrokken publiek. Door te adverteren tijdens deze populaire shows, kunnen bedrijven de zichtbaarheid en bekendheid van hun merk verhogen.
Daarnaast kan het gebruik van AR lenzen en filters in combinatie met Snap Originals bedrijven helpen om een diepere connectie met hun doelgroep op te bouwen. Door gebruikers te voorzien van interactieve en boeiende ervaringen, kunnen bedrijven hun betrokkenheid en merkloyaliteit vergroten.
Verder kunnen Snap Originals bedrijven voorzien van waardevolle inzichten in het gedrag en de voorkeuren van hun doelgroep. Door het analyseren van de interacties en respons op hun advertenties en gesponsorde content, kunnen bedrijven hun marketingstrategie verder optimaliseren.
Kennisbank
- A/B testen
- Advertentie targeting
- Bereik
- Board samenwerkingen
- Board secties
- Board volgers
- Branded Content
- Buyable pins
- Carrousel pins
- Chatmarketing
- Clickbait
- CMS
- Collection pins
- Contentkalender
- Conversational marketing
- Conversie
- Corporate identity
- Creator economy
- Creator Fund
- CTR
- Custom audiences
- Customer journey
- Dark post
- Dropshipping
- Engagement
- Facebook Ad Auction
- Facebook Ad Scheduling
- Facebook Ads Library
- Facebook Business Manager
- Facebook Business Suite
- Facebook Carousel Ads
- Facebook Custom Audiences
- Facebook Dynamic Ads
- Facebook Engagement
- Facebook Group Marketing
- Facebook Insights
- Facebook Lead Ads
- Facebook Lookalike Audiences
- Facebook Pixel
- Facebook Reach
- Facebook Relevance Score
- Facebook Split Testing
- Facebook Video Ads
- Geofilters
- Geotargeting
- Growth marketing
- Guerrilla marketing
- Hashtag
- Hashtag challenge
- Hashtagstrategie
- Ideepin
- Impressies
- Influencer marketing
- Influencer outreach
- Instagram Caption
- Instagram Carousel
- Instagram Contest
- Instagram Explore
- Instagram Feed
- Instagram Grid
- Instagram Highlights
- Instagram IGTV
- Instagram Insights
- Instagram Live
- Instagram Pod
- Instagram Reels
- Instagram Shadowban
- Instagram Shopping
- Instagram Stories
- KPI
- Lead nurturing
- Leads
- Lookalike audiences
- Marketing persona
- Meta blueprint
- Micro-influencers
- Outbound marketing
- Pins taggen
- Pinterest pins
- Posts timing
- POV
- Promoted pins
- Quick wins
- Retweets
- Rich pins
- See think do care model
- Share of search
- Share of voice
- Share of wallet
- Shareable content
- Short-form video’s
- Snap Ads
- Snap Map
- Snap Mini’s
- Snap Originals
- Snap Pixel
- Snap Publisher
- Social media community management
- Social media contentstrategie
- Social media engagement rate
- Social media lead generation
- Social media targeting
- Sponsored posts
- Storytelling
- Threads
- TikTok Live
- Tone of voice
- Trending topic
- Twitter Analytics
- Twitter Chat
- Twitter Lists
- Twitter Moments
- Twitter pitch
- User generated content
- User Generated Content (UGC)
- Video pin
- Viral marketing
- Virale marketing