Dé 6 LinkedIn updates in 2021

Leestijd: 3 minuten

LinkedIn kennen we allemaal als business platform, met 722 miljoen gebruikers, niet geheel verrassend dat het adverteren hierop steeds frequenter wordt. We zien dat dit afgelopen jaren al een enorme groei heeft doorgemaakt en verwachten dit ook in 2021.

Iedere LinkedIn gebruiker is op zoek naar content die het verschil maakt op het gebied van zaken doen. Niet voor niets is dit hét platform voor marketeers, starters en professionals van alle branches. LinkedIn zorgt voor meer dan 50% van al het social verkeer naar B2B websites en blogs. Maar op welke manier kun je LinkedIn inzetten qua advertenties? En welke tools moet je gebruiken om je doelgroep aan te spreken? Voor antwoorden op deze vragen lees snel verder.

Adverteren op LinkedIn

Het adverteren op LinkedIn is met de jaren populairder geworden. LinkedIn had nog niet hele uitgebreide advertentiemogelijkheden, maar daar kom in 2021 verandering in! Met nieuwe functies en verbetering in het adverteren ontwikkelt ook dit kanaal zich steeds verder. Dit maakt het mogelijk voor bedrijven om niet alleen mensen aan te spreken maar hen ook te activeren en relevante content laten zien. We nemen je graag mee door de nieuwe, opkomende, ontwikkelingen binnen het platform!

1. Campagne management wordt een bedrijfsmanager

Campagne management ondergaat een grote metamorfose. Er zal een bedrijfsmanager toegevoegd worden waaruit de bedrijfspagina en advertenties beheert kunnen worden. We kennen dit al van onder anderen Facebook, TikTok en Pinterest. LinkedIn kan hierin dus zeker niet achterblijven.

Er zullen drie beschikbare rollen op alle pages komen namelijk;  Accountmanager, Contentbeheerder en Analist. Op deze manier kun je rollen toewijzen aan ieder zijn of haar persoonlijke account en toegang of beperkingen opleggen. Zo bepaal jij wie wat kan doen in jouw bedrijfsaccount.

2. Engagement Rapport

Nu de hele campagnemanager op de schop gaat, neemt LinkedIn hier ook het Company Engagement Rapport in mee. Goed nieuws voor iedereen die veel met data aan de slag gaan. Het rapport geeft namelijk veel duidelijkere inzichten in hoe bedrijven, die je hebt getarget, reageren op de content die je adverteert. Dit rapport wordt inzichtelijk wanneer je werkt met geüploade lijsten met bedrijfsnamen.

Om deze reden is het ook niet vreemd dat je het rapport vind op de plek waar ook de lijsten worden geüpload, namelijk bij: gematchte doelgroepen. Wanneer in het engagement rapport bekijkt zullen de volgende statistieken tevoorschijn komen per bedrijf:

  • Betrokkenheidsniveau
  • Totale aantal websitebezoeken
  • Totale organische betrokkenheid
  • Totale advertentiebetrokkenheid

Op deze manier krijg je een duidelijk overzicht met de geüploade lijsten en weet je ook welke het meest effectief zijn.

3. Product pagina

Ook bij LinkedIn kunnen we vanaf dit jaar een product pagina koppelen aan de bedrijfspagina. Wat we tot nu toe weten we het volgende over de look & feel:

  • Bij alle producten is ruimte voor tekst en uitleg
  • Je kunt een link plaatsen naar je website, of direct naar het product zelf
  • Bij je producten kun je foto’s of video’s plaatsen
  • Gebruikers kunnen producten beoordelen

Met de productpagina kun je dus goed laten zien welke producten jij aan klanten te bieden hebt. Het zal meer waarde creëren voor je bedrijf en je kunt zo je unieke uitstraling laten zien. Wanneer dit toegevoegd wordt aan LinkedIn is nog niet duidelijk, maar als dit er is zal het zeker een toevoeging zijn voor uw bedrijf en stellen wij je direct op de hoogte!

4. Post reminders

Ben je nieuw op LinkedIn en vind je het lastig om zichtbaar te blijven? Dan kun je kiezen om een post reminder in te stellen. Deze post reminder geeft je maandelijks een melding zodat je niet vergeet om een update te plaatsen. Op deze manier laat je regelmatig is van jezelf of van het bedrijf horen. Door deze zichtbaarheid val je op bij andere gebruikers van het platform en breid je je bereik uit.

5. LinkedIn stories voor bedrijfspagina’s

We schreven hier al eerder een blog over, maar sinds vorig jaar zijn ook LinkedIn Stories beschikbaar! Eerst was het alleen voor persoonlijke profielen mogelijk om een Story te plaatsen, maar sinds kort kan dit ook via een bedrijfspagina. Een story is een kort verhaal van maximaal 20 seconden die 24 uur zichtbaar is. Op deze manier kun je informatie delen of aankondigen in je story waarin je verwijst naar je pagina. Met deze manier van storytelling bind je mensen aan je bedrijf en kun je uitleggen wat je te bieden hebt.

De LinkedIn stories zijn nog niet zo geavanceerd als van de andere social kanalen maar het is zeker een goede start. Ook gaat LinkedIn aan de slag met het algoritme. De stories worden op dit moment chronologisch getoond maar dit wordt omgezet op basis van online interactie. Zo worden de stories, die nog relevanter zijn, getoond aan de gebruikers, aansluitend op hun interesse.

Voordeel van stories via LinkedIn ten opzichte van Instagram? Je kunt direct de swipe up gebruiken een link koppelend! Bij Instagram zijn daar 10.000 volgers voor nodig of moet je je shop volledig hebben ingericht.

6. Nodig nieuwe volgers uit

Beheerders van de bedrijf pagina’s kunnen al een tijdje 100 connecties per maand – en in sommige gevallen 200/250 – uitnodigen om de bedrijfspagina te volgen. Wat je nu al wel kan zien, is door wie de uitnodiging verstuurd wordt waardoor het al iets persoonlijker wordt. Je kunt uiteraard nog wel apart een bericht sturen. Dit vergt wel wat extra tijd als je iedereen apart wilt benaderen.

En LinkedIn blijft verder ontwikkelen!

Binnen de campagnemanager komen er steeds meer uitbreidingen en verbeteringen aan. Zoals eerder genoemd komt de bedrijfsmanager er aan maar er zijn nog een paar grote veranderingen die er, eindelijk, aan zitten te komen zijn:

  • De mogelijkheid om meerdere advertentie types in één campagne te plaatsen
  • PDF’s kun je nu als organische post plaatsen, maar deze kun je straks ook adverteren als “Document ad”
  • Het targeten op basis van Gebruiker eigenschappen. Dit klinkt eng, maar valt best mee. Het gaat om het gedrag op het platform. Ze kijken hier naar de interactie die je hebt met een pagina. Andere eigenschappen die sinds enige tijd al mogelijk zijn om in te zetten qua targeting zijn mensen die op zoek zijn naar een baan of frequente reizigers.
  • Retargeting mogelijkheden worden uitbereid. Retargeten op bezoekers van je bedrijfspagina kon al even. Maar met de nieuwe ontwikkeling kun je ook een groep samenstellen van mensen die je organische posts bekijken, liken of doorklikken naar de website.

 

Aan de slag met LinkedIn adverteren!

Met deze ontwikkelingen in het vooruitzicht wordt het steeds interessanter om op LinkedIn te gaan adverteren en het toe te voegen aan je social media strategie. Ben je benieuwd wat er voor jou precies mogelijk is en wat voor advies wij daar in geven? Neem gerust contact met ons op en dan gaan we samen met jou kijken wat de mogelijkheden zijn. 

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over social media marketing
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?