Nieuwe functies in Instagram: Muziek in een carrousel en UGC

Leestijd: 0 minuten

Instagram heeft nieuwe updates aangekondigd, waaronder muziek voor carrouselberichten, uitgebreidere samenwerkingsmogelijkheden en een sticker om volgers uit te nodigen om User Generated Conten (UGC) in te sturen.

Gebruikers kunnen nu muziek toevoegen aan hun foto-carrousels, waardoor ze storytelling door visuele content kunnen versterken. Daarnaast kunnen gebruikers met de ‘Collabs’-functie tot drie vrienden uitnodigen om samen berichten, carrousels of reels te maken, wat het bereik en de betrokkenheid vergroot.

De ‘Add Yours’-sticker stelt makers in staat om volgers te betrekken bij prompts of uitdagingen op Reels, waardoor interactieve inhoud wordt gestimuleerd. Gebruikers kunnen deelnemen en door UGC in te dienen, erkenning krijgen van makers en zichtbaarheid krijgen bij het publiek van de maker als het wordt goedgekeurd.

Daarnaast breidt Instagram zijn muziekbibliotheek uit naar meer landen en werkt samen met Spotify in Mexico en Brazilië om 50 van de populairste nummers van Instagram Reels te presenteren op een nieuwe Reels Music Chart op Spotify.

Met deze updates wil Instagram de mogelijkheden voor creatie, samenwerking en betrokkenheid op het platform verder vergroten en blijft het werken aan innovatie en creativiteit.

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over social media marketing
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen SEO Marketing, SEA marketing en meer. 
  • Maximaal één keer per maand
  • Updates van het beste Digital Marketing Agency van België

Meer blogs over

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?