LinkedIn komt met een nieuwe manier om nieuw talent aan te trekken voor bedrijven die op zoek zijn naar personeel. Met de nieuwe update worden een aantal nieuwe mogelijkheden toegevoegd aan de company pagina.
Wat is nieuw
Via het “Mijn Bedrijf” tabblad worden nieuwe mogelijkheden toegevoegd om medewerkers verbonden en up-to-date te houden wat er intern in het bedrijf afspeelt, wanneer een bedrijf meer dan 201 medewerkers heeft. Er komt een apart gedeelte dat exclusief voor medewerkers is. Bedrijven kunnen hiermee de verbondenheid van medewerkers stimuleren. Verder moet het hiermee ook mogelijk worden om nieuwe content, die geplaatst wordt op de bedrijfspagina, te pushen onder medewerkers. Zij kunnen het dan zelf makkelijker delen in hun eigen netwerk. De resultaten van het delen van berichten wordt gevisualieerd zodat medewerkers zien wat voor impact het heeft als zij hieraan bijdragen.
Verder wordt er in het besloten gedeelte kenbaar gemaakt als iemand een milestone heeft bereikt, content van een medewerker dat trending is, aanbevelingen om een connectie te maken met mensen binnen het bedrijf die je misschien kent en een analytisch gedeelte om de impact van het delen van berichten in te zien.
Een nieuwe mogelijkheid om talent mee aan te trekken is het openlijk delen wat het werkbeleid is. Dit omdat het platform duidelijk ziet dat werkzoekenden niet alleen maar hun baan kiezen op basis van salaris en voordelen, maar ook het beleid van een bedrijf.