Haal meer uit je bestaande klanten door middel van E-mailmarketing

E-mailmarketing is een marketingvorm waarbij een klant of lead middels een e-mail rechtstreeks benaderd kan worden. E-mailmarketing (een vorm van direct marketing) zorgt ervoor dat u nieuwe klanten kunt werven, bestaande klanten overtuigt om een (herhaal)aankoop te doen en dat u uw relaties beheren kunt. E-mail marketing is gemakkelijk, goedkoop en een zeer krachtige marketing tool om de omzet te verhogen. MvH Media heeft een aantal belangrijke voordelen voor u op een rijtje gezet:

Een hoge opbrengst

E-mail marketing is zeer efficiënt als het gaat om het behalen van een hoge(re) omzet. Want elke euro die aan e-mail marketing wordt besteed, zal gemiddeld € 21,58 opleveren. E-mail marketing is dus een marketing-kanaal met een van de hoogste returns on investment.

Snel en efficiënt actie ondernemen

Het is eenvoudig om een e-mail op te stellen en te versturen. Wanneer de e-mails verzonden zijn komen deze vrijwel direct in de mailbox binnen van de ontvanger. Op deze manier is het mogelijk om direct in te spellen op actuele gebeurtenissen. Een ontvanger kan ook direct actie ondernemen. Bijvoorbeeld door een aankoop te doen, het bericht verder te lezen of door vragen te stellen. Kortom: Hier is sprake van de zogenaamde direct response.

Goed en eenvoudig te meten

De effecten van een e-mail campagne zijn goed te meten. Er zijn diverse tools om de e-mail marketing statistieken te meten én deze informatie kan direct gebruikt worden voor het evalueren van campagnes. Het meten kan tot op persoonsniveau; zo weet je niet alleen wat er exact gebeurd, maar ook om welke persoon het gaat. Dit is zeer krachtig, zeker wanneer de verkregen inzichten gecombineerd worden met de andere statistieken en het klantprofiel.

Lage kosten per contact én een groot bereik

De benodigde werkzaamheden voor het opstellen van een e-mail campagne en het verzenden ervan zijn bij elk aantal ingeschreven personen hetzelfde. Het maakt dus niet uit of het om tien of een miljoen personen gaat, de inspanningen blijven gewoon hetzelfde. Doordat de kosten over het algemeen laag zijn per extra contact, is e-mail marketing een goed schaalbaar marketinginstrument en wordt het steeds interessanter bij grotere aantallen.

Targeting op persoonsniveau

De e-mails kunnen aangepast worden tot op het niveau van de ontvanger, dit is compleet anders dan bij massamedia als tv, radio en bijvoorbeeld social media kanalen. E-mails kunnen gesegmenteerd worden, dat houdt in dat er binnen e-mail marketing segmenten / groepen aangemaakt worden. Het is zelfs mogelijk om een e-mail tot op individueel niveau te personaliseren én dat is zeer goed voor de effectiviteit van de e-mail.

Uitproberen, testen en aanscherpen

Doordat e-mailmarketing zeer meetbaar is, is het vrij eenvoudig om de e-mail campagnes te optimaliseren en te testen. Zo kan er getest worden met het onderwerp van de e-mail, de inhoud en eventueel ook de benodigde call to actions.

Het opbouwen van klantrelaties

Een van de belangrijkste voordelen van e-mail marketing is dat het serieus ingezet kan worden voor de opbouw van een klantrelatie. Lead nurturing, (herhaal)aankopen stimuleren én werken aan klantenbinding en branding. Kortom: In alle stadia van de klantrelatie kan e-mail marketing een belangrijke rol spelen.

Als u meer zou willen weten over e-mail marketing, vraag het dan aan een van de online marketing specialisten van MvH Media. U kunt telefonisch contact opnemen via +31 162 -693599 of stuur even een mailtje naar info@mvhmedia.nl.

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

Meer blogs over

online marketing

Online Marketing
Mark van Hattum

Boekentips 2023

Met de zomer voor de deur is het vaak een goed moment om even een stapje terug te doen. Lekker relaxen tijdens een welverdiende vakantie.

Lees meer
50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?