De European Search Awards worden in samenwerking met “We Are Search” uitgereikt aan de allerbeste bedrijven die werkzaam zijn in PPC, SEO en Content Marketing in verschillende bedrijfssectoren.
MvH Media heeft met de klant Asian Food Lovers een nominatie weten te bemachtigen in de categorie: “BEST USE OF SEARCH – fmcg large”. FMCG (fast moving consumer goods) is een breed begrip maar het gaat meestal om alle producten met een korte levensduur en een snelle omloop, zoals voedingsmiddelen, toiletartikelen, cosmetica, gloeilampen, etc.
Ieder jaar ontvangen de European Seach Awards honderden inzendingen van toonaangevende zoek- en digitale bureaus en professionals uit alle 44 Europese landen. Bij het beoordelingsproces wordt gekeken naar ieder aspect van de campagne: van concept tot toepassing, publiekservaring en winstgevendheid. De genomineerden worden door een hooggeplaatst jurypanel bestaande uit experts en andere sectorleiders beoordeeld n.a.v. een tweestapsproces. Hierin worden vooraf al scores gegeven om tot een shortlist te komen. Vervolgens komen de juryleden bij elkaar om de deelnemers samen grondig te evalueren, om zo tot de uiteindelijke winnaars te komen.
Door het moderniseren van de SEO strategie in Nederland en Duitsland wist het Dongens marketing bureau het eerste beoordelingsproces succesvol te doorlopen. MvH Media is 1 van de 12 finalisten, waaronder ook Nespresso en Albert Heijn tot de genomineerden behoren.
Op 26 mei vindt de uitreiking van de European Search Awards plaats in Barcelona.