Data &
Analytics.

Data is het vertrekpunt van een samenwerking. Hoe meer data, hoe beter. We zijn er gek op. Die data gebruiken we namelijk om betere strategische keuzes te maken. Ook voor jouw organisatie is er enorm veel data aanwezig. Zowel intern als extern. En als het niet beschikbaar is op voorhand, dan maken we het beschikbaar. Bijvoorbeeld via Tracking & Measurement of Data Warehousing. We transformeren, analyseren en visualiseren de data om de beste inzichten beschikbaar te maken.

Stel je voor dat je in een oogopslag antwoord hebt op de volgende vragen:

  • Welke kanalen dragen het meeste bij aan conversie?
  • Wat is de customer lifetime value (CLV) van mijn klanten?
  • Welke producten hebben de meeste potentie tot verkoop?
  • Hoeveel impact heeft online op mijn offline kanalen?

En uiteraard meer. Data is namelijk niet het antwoord, maar het middel om die vragen te beantwoorden.

Waarom Data analytics

GEBRUIKEN VOOR JOUW ONLINE STRATEGIE

Meten is weten. En alles wat je kunt meten, kun je verbeteren. Daarom meten we graag ieder bezoek, iedere klik, ieder conversie en ieder event. Voor alle platformen. Van Google Analytics 4 tot aan Facebook, van Pinterest tot aan TikTok. Hoe meer we weten, hoe beter we je kunnen adviseren en data driven kunnen werken. Wij willen jouw potentiële klant op de voet volgen, willen we ook alles van ze weten. De hele Customer Journey. Dat maken we inzichtelijk.

Tracking & Measurement

Meten is weten. En alles wat je kunt meten, kun je verbeteren. Daarom meten we graag ieder bezoek, iedere klik, ieder conversie en ieder event. Voor alle platformen. Van Google Analytics 4 tot aan Facebook, van Pinterest tot aan TikTok. Hoe meer we weten, hoe beter we je kunnen adviseren. Wij willen jouw potentiële klant op de voet volgen, willen we ook alles van ze weten. De hele Customer Journey. Dat maken we inzichtelijk.

Data Warehousing

Waar sla je die bakken met data op? Juist, in een data warehouse. Via Data Engineering en met behulp van API’s heb je vaak nóg meer data tot je beschikking. Al die data slaan we dus op in een data warehouse, zodat die data van jou wordt. En zodat we er gave dingen mee kunnen doen. Want die data heeft ook weer enorme voordelen. Van het combineren van databronnen tot het trainen van data met voorspellende inzichten.

Naast data warehousing bieden wij andere diensten aan zoals emailmarketing en marketplaces strategieën. 

Dashboarding & Reporting

Door de grote hoeveelheden data die we verzamelen, snappen we dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom maken we de data die helpt om datagedreven beslissingen te maken inzichtelijk. Dat doen we in de vorm van dashboarding. een vorm van data visualisatie, en real-time reporting. Dit doen we onder andere in PowerBI, Google Data Studio of Tableau. 

Maak jouw data inzichtelijk

met MvH Media

Overtuigd van de meerwaarde die we jou kunnen bieden? Dan gaan we uiteraard graag een vrijblijvend gesprek met je aan hoe we jouw data inzichtelijk kunnen maken. We kijken in dit gespreken niet alleen naar jouw verschillende systemen, maar zijn ook specialisten op online marketing gebied. Je kan dus van ons een consulterende rol verwachten die echt meedenkt om niet alleen data inzichtelijk te maken, maar ook jouw online strategie verderbrengt. Op deze manier wordt data gedreven marketing behapbaar voor ieder bedrijf.