Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
Hoe onderscheid jij je als verkoper op marketplaces gedurende de feestdagen in tijden van inflatie?
Velen voelen het direct in hun portemonnee; de economie beleeft als het ware een hittegolf. Gasprijzen stijgen, voedseltekorten ontstaan, rentetarieven gaan omhoog en er is
De 7 vormen van Snapchat adverteren
Snapchat is allang niet meer waar het 11 jaar geleden ontstaan is. Waarbij het doel van de app begon met het versturen van verdwijnende foto’s
Wat is First-Party data in marketing?
First-party data speelt al een hoofdrol in de marketingactiviteiten van vele bedrijven, maar door het verdwijnen van third-party cookies wordt het alleen nog maar belangrijker.
Nieuw in Nederland: Promoties binnen Google Merchant Center
Nu de feestdagen dichterbij komen en vele webshops kortingen geven is deze nieuwe manier van promoties maken relevanter dan ooit. In een aantal landen was
8 SEO tips voor het maken van dé perfecte lokale pagina
Wanneer je eigenaar bent van een winkel of showroom, dan mag de lokale pagina niet missen. Een lokale pagina is dé pagina die een gebruiker
Amazon België – De strijd om de Belgische consument is nu echt los gebarsten!
Update: 18-10-2022 Amazon België is officieel gelanceerd! De livegang van Amazon.com.be is officieel met ingang van 18 oktober 2022. Waar voorheen Belgische consumenten moesten uitwijken
EPR op Amazon Duitsland aangescherpt – Voldoe jij al aan de WEEE richtlijn?
Amazon verkopers in Duitsland opgelet! Ben je het gele uitroepteken, samen met het blok ‘Action needed’ al tegengekomen op de homepage van je Amazon Seller
7 social media tips voor de feestdagen 2022
De zomer is nog maar net voorbij, maar de pepernoten liggen alweer in de winkel. De feestdagen zijn dichterbij dan je denkt. Goed om dus
8 e-mailmarketing tips voor een succesvolle Black Friday, of juist niet!
Overgewaaid vanuit Amerika en ondertussen ook in Europa een bekend fenomeen; Black Friday. Wat begon met één dag vol spectaculaire aanbiedingen is ondertussen een meerdaags
Goed voorbereid de laatste maanden in met Google Ads!
De E-commerce piekperiode van het jaar staat weer voor de deur! Voor de meeste webshops zijn de laatste maanden van het jaar de meest lucratieve
Hoe maak je gebruik van de Helpful Content Update van Google
Google verwerkt dagelijks 3,5 miljard zoekopdrachten. Hiervoor zijn er op het moment meer dan 5,1 miljard websites voor aanwezig en in de tijd dat jij
Vrije verkenningen in Google Analytics 4 (GA4)
Het nieuws dat Universal Analytics (UA) gaat stoppen en er overgestapt moet worden naar Google Analytics 4 (GA4) is al even bekend, echter lijkt GA4
5 optimalisaties om je DPA campagnes op social media te verbeteren
Met het oog op de toekomst, waarin social commerce centraal staat, is een geoptimaliseerde dynamische productadvertentie geen overbodig luxe meer. Sociale media zullen een leidende
Google’s glazen bol! Maak kennis met de prestatieplanner
De campagnes staan klaar en het doel is duidelijk, maar hoe bereken je het budget voor je Google Ads campagne? Dit is een vraag die
De belangrijkste vuistregels van linkbuilding
Elke bedrijfseigenaar wil zijn website bovenaan de zoekresultaten zien staan. De meeste zijn daarom bekend met het belang van een goede SEO strategie. Website autoriteit
Vergroot je organische zichtbaarheid met Google Web Stories!
Wat social media kan, kan Google ook. Iedereen kent de Snapchat, Instagram, Facebook, YouTube, WhatsApp en LinkedIn Stories wel, toch? Het is een hele rits
Nieuw! Gratis (SEO) kliks met Google Shopping: Surfaces across Google
We kennen het allemaal wel, Google Shopping. Zodra je op zoek bent naar een product, zoals hockeyschoenen, en je dit in Google in typt, dan
Google for jobs implementeren: De ultieme handleiding om te ranken met een vacature
Zo snel mogelijk de geschikte kandidaat vinden voor de openstaande vacature. Natuurlijk wil je dat! Met Google for Jobs is dat mogelijk. Eerder schreven we
Combineer SEO en SEA voor een krachtiger/meer/en beter resultaat
Een combinatie tussen SEO en SEA is cruciaal voor succes Een van de meest gemaakte fouten door bedrijven is om alleen aan de slag te
GESPOT: Google Guaranteed badge in Google Mijn Bedrijf
Google is aan het experimenteren met een nieuwe ontwikkeling binnen Google Mijn Bedrijf (GMB), namelijk ‘Google Guaranteed’ badge. Vorig jaar april was Google bezig met
Met SEO ranken in Google Afbeeldingen
De weergave van SERP, oftewel je resultatenpagina, is in de loop der jaren veel gewijzigd en afbeeldingen spelen een steeds belangrijkere en grotere rol. Zo
SEO: Structured Data voor COVID-19
Eind vorige week rolde Google nieuwe site-highlights uit voor verdere informatie verspreiding tijdens COVID-19. In een vorige blog lichtte we al uit wat te doen
Google Mijn Bedrijf update tijdens COVID-19
Nederland en de rest van de wereld worden nog steeds geteisterd door het COVID-19 virus. Vanwege het coronavirus kondigde Google ongeveer een week geleden aan
Coronacrisis in (r)etail: hoe om te gaan met SEO?
BELANGRIJK: dit blogbericht is geschreven op basis van de veranderende online wereld ten tijde van de Coronacrisis. Als MvH Media zijn wij dagelijks bezig met
SEA Trends 2021
Liever de SEA trends voor 2022 ontdekken? Lees de blog hier. Benieuwd naar onze voorspellingen van trends op SEA gebied voor het komende jaar? Elk
Black Friday 2020: 6 tips voor succesvolle Ads-campagnes
Op vrijdag 27 november is het weer zover! Black Friday, één van de grootste online piekmomenten van het jaar. Ieder jaar groeien de online betalingen
Het van belang van biedstrategieën A/B testen
Je hebt reeds je eerste campagne(s) gemaakt in Google Ads en de basis van de campagnes staat. Vervolgens begint het optimaliseren van de campagnes. Je
De toegevoegde waarde van Showcase Shopping Ads
Het zoekgedrag van mensen online verandert en als adverteerder is het belangrijk om hierop in te spelen. Zo dragen Shopping campagnes voor veel webshops bij
Google voert invloedrijke wijziging door in het Zoektermenrapport
Google heeft begin deze maand een grote wijziging doorgevoerd in het zoektermenrapport van Google Ads. Sinds 1 september is namelijk gemiddeld meer dan 20% van
Terugblik op de ontwikkelingen in Google Ads tijdens Corona
Tijdens het coronavirus veranderde er zowel online als offline veel. Ook binnen Google Ads zagen we zoals men wel verwacht had verschillende veranderingen terug. Het
NIEUW: Verhoog (gratis) de zichtbaarheid van je producten op Google
Vorig jaar kondigde Google al aan dat voor gebruikers in de VS er een mogelijkheid was om gratis in de resultaten van Google Platforms te verschijnen (zoals Google
5 tips voor een succesvolle Google Ads advertentie
Succesvolle advertenties behoren tot de basis van een goede campagne. Om op te vallen tussen alle zoekresultaten van de concurrenten is een goede advertentie doorslaggevend.
Coronacrisis in (r)etail: Hoe om te gaan met betaald adverteren?
BELANGRIJK: dit blogbericht is geschreven op basis van de veranderende online wereld ten tijde van de Coronacrisis. Als MvH Media zijn wij dagelijks bezig met
6 tips voor jouw Black Friday social media strategie
Nog even en het is alweer zo ver: Black Friday. Iedereen gaat steeds meer online op zoek naar de perfecte cadeaus voor zijn of haar
5 tips voor meer bereik met organische content op Facebook en Instagram
Het verspreiden van organische content wordt tegenwoordig steeds moeilijker. Maar een klein percentage van je volgers krijgt je content te zien dus het is belangrijk
Adverteren op TikTok? Wat zijn de mogelijkheden?
Intussen zijn we al wat meer te weten gekomen over TikTok en zijn er al meer dan 4,5 miljoen gebruikers actief. De creativiteit is op
Maak je klaar voor de feestdagen met Instagram en Facebook Shops
85% van de mensen wereldwijd winkelt nu online. Nu we het hoogseizoen voor de feestdagen ingaan, hebben wij een aantal tips en nieuwe ontwikkelingen op
TikTok: hét nieuwe sociale kanaal
Heb jij al van TikTok gehoord? Vast wel. Heb jij het al eens bekeken? Dit is hét nieuwe sociale media kanaal waar humor, creatieve en
In 3 stappen je Facebook- en Instagram Shop opzetten
Toen Facebook half mei de lancering aankondigde van zijn nieuwe Facebook Shop-functie, waren we allemaal erg enthousiast. De nieuwe tool van Facebook beloofde de manier
5 nieuwe social media updates
Social media zijn constant in beweging en bijna iedereen is er tegenwoordig op te vinden. Des te meer reden om ook als bedrijf aanwezig te
NIEUW: Een gratis Facebook-winkel
Ter ondersteuning van kleine lokale bedrijven heeft Facebook een nieuwe tool: Facebook-winkels. Hiermee maakt Facebook het gemakkelijker om te starten met het verkopen van producten
LinkedIn Stories nu beschikbaar in Nederland
Gisteren 13 mei zijn Stories op LinkedIn gelanceerd in Nederland. Wij zijn hiermee het eerste Europese land waarin deze functie wordt getest. LinkedIn volgt hiermee
Google voegt 42 nieuwe Categorieën toe aan Google Mijn Bedrijf
Google heeft in febuari 2021 weer 42 nieuwe categorieën toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf. Deze zijn zowel als primaire- als secundaire categorie in te stellen. Met name de primaire categorie is
Personeel en Advocaten gespot in Google Knowledge Panel
In Amerika zijn in het Google Knowledge Panel zowel een Personeel- als een specifieke Advocaten-menu gespot. Deze uitklapbare functie in het Knowledge Panel toont de
Google voegt Berichten-functie toe aan Desktop-interface
Google heeft de Berichten-functie uitgerold op de Desktop-interface van Google Mijn Bedrijf. Voorheen was dit enkel bereikbaar via de Google My Business-app, maar sinds vandaag
Google voegt sterren toe aan Review-sectie in Google Knowledge Panel
Google heeft een behoorlijke verandering doorgevoerd binnen het Google Mijn Bedrijf-paneel. Sinds vandaag zien we sterren toegevoegd in plaats van enkel een snippet uit de
Google test met Openingsdatum in Local 3-Pack
In Amerika is gisteren gespot dat Google aan het testen is met openingstijden in de Local 3-Pack: Vermoedelijk is Google dit aan het testen in
Nieuwe opties voor het Markeren van Reviews
Googe heeft de mogelijkheden met betrekking tot het markeren van reviews voor GMB-eigenaren geüpdatet. Eigenaren van Google Mijn Bedrijf-panelen krijgen het volgende te zien bij
Google laat oudere Google Posts zien in Knowledge Panel
Gisteren spotte een Australische SEO-specialist (Brodie Clark) dat er oudere Google Posts zichtbaar waren in het Google Knowledge Panel: Ook in Nederland spotten we de
Google test om Services te highlighten in de Local 3-Pack
Services in Google Mijn Bedrijf zijn een extra toevoeging aan je paneel. Deze zijn, evenals producten, te vullen bij bepaalde Primaire Categorieën. Deze worden dan
Lockdown: zo communiceer je online voor jouw fysieke locaties
14 december 2020: het bericht dat Nederland in een totale lockdown gaat. Voor veel retailers (weer) een harde klap, aangezien alleen de winkels die voorzien