Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
Python SEO: de basics vanaf 0
Python SEO: iedere marketeer die een interesse heeft in SEO en weleens een internationale lezing heeft gevolgd, kan haast niet om de mogelijkheden van Python
Genereer meer zichtbaarheid in Google doormiddel van Hotel Ads
In de huidige digitale wereld vormen advertentiecampagnes een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie van hotels. Een van de meest effectieve manieren om potentiële klanten te
Lightspeed SEO – De kracht en zwakte van Lightspeed
Lightspeed is een e-commerceplatform waarmee retailers hun eigen webshop kunnen creëren en beheren. Het is een SaaS (Software as a Service) product met online betalingsverwerking,
Boost jouw Social Media Marketing met automatisering
https://youtu.be/zOQ_uctwzZc Social advertising is de laatste jaren een belangrijke rol gaan spelen binnen de online marketingmix van veel bedrijven. Met het steeds groter wordende aantal
ChatGPT & Google Ads: de kracht van automatisering
We kunnen er niet meer omheen, overal lezen we over het gebruik van ChatGPT en zien we dat het gebruikt wordt voor het analyseren, optimaliseren
Internationale SEO strategie – De ultieme gids
Een goede internationale online marketing strategie uitstippelen brengt vrijwel altijd SEO vraagstukken met zich mee, vaak ook in combinatie met technische drempels of keuzes die
Microsoft Bing stijgt in populariteit vanwege innovaties
In de wereld van Online Marketing is de keuze van je advertentieplatform van groot belang. Hoewel Google vaak als de standaard wordt gezien, wordt Microsoft
De meest voorkomende fouten bij het verkopen op marketplaces
Het hele internet staat er vol mee, succesverhalen van mensen die door het verkopen op marketplaces goed geld hebben verdiend. Het lijkt dus best eenvoudig,
Power BI vs. Google Looker Studio: Welke BI-tool is geschikt voor jouw bedrijf?
Business Intelligence (BI)-tools zijn onmisbaar voor bedrijven die inzichten willen krijgen in hun data en deze willen gebruiken om betere beslissingen te nemen. Er zijn
Amazon Advertising – de belangrijkste do’s and don’t
https://youtu.be/2BZZvQsMUXw Adverteren op Amazon, als consument wordt je er bewust of onbewust mee geconfronteerd en als verkoper kun je er eigenlijk niet onderuit om het
Server Side Tracking
https://youtu.be/A9vBiX3xkHQ Third Party CookiesGoogle geeft aan dat ze third party cookies gaan uit faseren en daarom is jouw client side set up niet meer future
TikTok steeds populairder onder 40-plussers, Facebook verliest opnieuw gebruikers en andere social media ontwikkelingen
Trends en ontwikkelingen. Soms nog sneller dan het licht in de wereld van online marketing en ondertussen niet meer weg te denken bij social media
Hoe verzamel je het privacy proof én betrouwbaar?
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de
10 manieren om ChatGPT in te zetten voor jouw social media
https://youtu.be/__tcxTNRK7I Open je LinkedIn dan kun je er niet meer omheen. Overal zijn berichten te vinden over ChatGPT en hoe iedereen het inzet. Maar wat
Image SEO: zorg dat je future proof bent voor Visual SEO
Image SEO bestaat al heel lang en zou zeker een onderdeel moeten zijn van je SEO strategie. Want ondanks het feit dat afbeeldingen al geruime
Hoe maak je gebruik van de Helpful Content Update van Google
Google verwerkt dagelijks 3,5 miljard zoekopdrachten. Hiervoor zijn er op het moment meer dan 5,1 miljard websites voor aanwezig en in de tijd dat jij
De belangrijkste vuistregels van linkbuilding
Elke bedrijfseigenaar wil zijn website bovenaan de zoekresultaten zien staan. De meeste zijn daarom bekend met het belang van een goede SEO strategie. Website autoriteit
Google Search Experimenten Juli 2022: De kansen en effecten
De zoekresultaten van Google veranderen doorlopend. Een paar jaar geleden zag de resultatenpagina van Google er heel anders uit ten opzichte van de huidige resultatenpagina.
Google Search Console handleiding deel 2: Indexdekking Rapport
In deel 1 van de Google Search Console handleiding is het prestatierapport uitgelicht. Het prestatierapport wordt veelal gebruikt door SEO’ers, online marketeers en website-eigenaren om
Het inzichtenrapport van Google Bedrijfsprofiel uitgelegd!
Iedere fysieke locatie kan eigenlijk niet zonder Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf). Door de ontwikkeling van de afgelopen jaren zou de lokale intentie in
SEO Trends 2022
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de SEO-ontwikkeling voor het komende jaar. Vandaar dat je in deze blog de SEO
Zo genereer je de perfecte meta title na de recente Google Update
Onlangs heeft Google bevestigd dat zij een update hebben uitgerold waarbij title-tags worden herschreven in de organische zoekresultaten. Het kan nu en in de toekomst
Google Search Console handleiding deel 1: Prestatierapport
Een van dé belangrijkste tools voor SEO’ers, online marketeers, websitebeheerders en website-eigenaren: Google Search Console (GSC). Het is een gratis tool die wordt aangeboden door
JavaScript en SEO: wat je moet weten voor een technische basis
JavaScript wordt een steeds een belangrijker onderdeel van het internet. Toch durven veel marketeers hun vingers er niet aan te branden. Waarom is dit zo?
Concurrentie-inzichten binnen Google Ads
Voor het optimaliseren van campagnes binnen Google Ads is het onder andere belangrijk om je concurrenten goed in kaart te kunnen brengen. Hoe kun je
SEA Trends 2022
Inhoudsopgave De groeiende behoefte aan en noodzaak van First-Party data Automatisering vs. menselijke input Back to basics (Extreem) goede conversietracking is key Visuele content in
Deals en promoties binnen Google Shopping en Google Merchant Center
Google Shopping is voor veel adverteerders een van de belangrijkste kanalen. Mensen zoeken gericht naar een product en zijn al verder in het aankoopproces. Deze
Koppel Search Console aan Google Ads voor nieuwe inzichten
In Google Ads heb je de mogelijkheid om verschillende tools van Google te koppelen aan je account. Een veel voorkomend voorbeeld is de koppeling met
Performance Max campagnes van Google nu voor iedereen beschikbaar
Sinds eind mei kan de nieuwe campagnevorm Performance Max als Béta worden aangevraagd binnen Google Ads. Vanaf gisteren is dit campagnetype voor iedereen beschikbaar zonder
Google voert (opnieuw) invloedrijke wijziging door in het Zoektermenrapport
In september 2020 namen we je mee in een wijziging van het zoektermenrapport. In het kort betekende die update dat alleen nog maar de zoektermen
Responsive Search Ads: Hoe zet je deze optimaal in?
Binnen Google Search campagnes is één van de belangrijkste onderdelen voor een succesvolle campagne; het inzetten van de juiste (relevante) advertenties! Enerzijds om op die
Opvallen met persoonlijke Google-advertenties? Zo doe je dat!
Je ziet het steeds vaker: “Voor 20:00 besteld = morgen in huis”. Beetje saai, hè? Maar hoe zorg je ervoor dat je wel opvalt tussen
Google lanceert Conversion Value Rules (Bèta)
Google heeft onlangs een nieuwe functie gelanceerd, namelijk de zogenaamde Conversion Value Rules. Een functie waarmee we nog meer invloed kunnen uitoefenen binnen de conversie-instellingen.
Dit zijn de juiste afmetingen en specificaties voor advertenties op Social Media
We ontvangen er best vaak vragen over: wat zijn de juiste afmetingen waarin ik mijn video of afbeelding aan moet leveren voor social media advertenties?
Branding met social media: hoe zit dat?
Als je aan branding wil werken speelt social media een belangrijke rol. Kanalen zoals TikTok, Instagram, Facebook, LinkedIn en Pinterest bereiken samen meer dan 13,7
Social media campagneplan voor de feestdagen
Succesvolle campagnes zijn niet in één dag gebouwd en het verzamelen van data is nog belangrijker. Met de feestdagen in het vooruitzicht is het nu
Privacy beperkingen door iOS 14.5: hoe staat het er nu voor?
Op 26 april 2021 zette Apple een enorme stap in de richting van gegevensbescherming met iOS 14.5. Met alle gevolgen van dien voor social advertising.
Conversion API: wat is het en wat zijn de voordelen?
De laatste tijd is er veel veranderd met het adverteren in Facebook en Instagram. Termen als iOS 14 update zijn niet meer onbekend en de
Nieuw & getest: adverteren in Instagram Reels
Video content is de laatste jaren ontzettend populair geworden en krijgt een steeds grotere rol op verschillende social media kanalen. Na de komst van TikTok
Zo kun je vandaag nog starten met Boosted TikTok
Update: De naam van Boosted TikTok is veranderd in Spark Ads Heb jij een TikTok account voor jouw product of dienst of ben je van
Hoe je een Facebook advertentieplanning met regels instelt
In veel bedrijven zijn er bepaalde tijden van de dag of bepaalde dagen van de week belangrijk waarop je daadwerkelijk je Facebook advertentiecampagnes wilt weergeven.
3 x hogere ROAS met geavanceerde targeting op Facebook en Instagram
Vanuit je conversiecampagnes wil je natuurlijk de juiste producten tonen aan de doelgroep die hier interesse in heeft. Hoe meer mensen de producten te zien
Advertising op Amazon.nl nu beschikbaar voor Sellers en Vendors!
Amazon is gestart met de uitrol van Amazon Advertising op amazon.nl! Na de lancering van amazon.nl in maart 2020 was het lang wachten op de
De 6 Amazon trends 2021
Het jaar 2020 stond natuurlijk in het teken van COVID-19, wat ook de opkomst en groei van marketplaces verder versnelde. Anno 2020 zijn er al 250 marketplaces
Verhoog je omzet met Amazon A+ Content
De focus van merken op Amazon gaat snel naar het optimaliseren van productpagina’s en het opzetten van een Amazon Store. A+ content is voor Vendors
Amazon Vendor vs Seller account; De kracht van de combinatie
Verkoop jij momenteel via een Amazon Vendor Account? Dan is deze blog voor jou! De uitnodiging voor het worden van een Amazon Vendor is een
Profiteer maximaal van de aanstaande komst van Amazon Zweden
In Augustus kwam Amazon met het nieuws naar buiten dat de zevende Europese Amazon Marketplace in Zweden geopend zal worden. Een datum voor de lancering
8 interessante Europese Marketplaces die jij nog niet kent
De term Marketplaces worden steeds bekender in Nederland en het aantal Marketplaces groeit flink door. Consumenten weten de kanalen gemakkelijk te vinden en waarderen de
Optimaliseer je organische vindbaarheid op Amazon in 3 stappen
Hoe kraak ik het Amazon A9 Algoritme? Hoe kom ik op pagina 1 van Amazon terecht? Hoe kickstart ik mijn sales op Amazon? Zomaar een
Zo start je met verkopen op Amazon, deel 2
In deel 1 van de MvH Media blog “Zo start je met verkopen op Amazon” zijn we dieper ingegaan op een goede strategie en het
Zo start je met verkopen op Amazon, deel 1
Met verkopen via Amazon vergroot je in één klap je potentiële doelgroep naar honderden miljoenen consumenten en bedrijven binnen Europa! Amazon geeft je dus enorme
5 redenen om te starten met e-mailmarketing
We ontvangen ze allemaal in onze inbox; nieuwsbrieven. Anno 2021 is e-mailmarketing nog steeds één van de meest effectieve kanalen in online marketing. Dit terwijl
Google test met onafhankelijke review meldingen
Google test in een aantal verschillende industrieën met het vertonen van een melding dat er op 3th-party websites ook reviews te bekijken zijn. Dat Google
E-Commerce tracking instellen in Google Analytics 4 (via GTM)
Google Analytics 4, momenteel nog weinig gebruikt door marketeers maar veelbelovend voor de toekomst. Zoals ik in mijn voorgaande blogs al eens vaker heb benoemd
Reviews voor restaurants in een nieuw jasje
Google lanceert in de Verenigde Staten een nieuwe review feature voor restaurants. Om andere klanten betere inzichten over het restaurant te kunnen geven, stelt Google
Hoe haal jij het maximale uit de feestdagen met je online campagnes?
De feestdagen lijken nog ver weg, maar juist nu is het al belangrijk om hiermee aan de slag te gaan. Voor veel bedrijven is dit
5 boekentips voor de zomer van 2021
De zomer is een ideaal moment om je gedachten te verzetten. Lekker genieten van een welverdiende vakantie. Op zoek naar goede boeken om op het
Google Consent Mode: alles wat je moet weten
Het einde van het tijdperk van Cookies. Voor nagenoeg alle cookies omtrent dataverzameling moet sinds de start van de AVG-wet expliciet toestemming worden gegeven voor
Google test met smileys als review filters
Google test in de Verenigde Staten met het toevoegen van smileys in de filterfunctie van reviews binnen Google Mijn Bedrijf. Aan de opties die al
Google update featured reviews in Google Mijn Bedrijf
Google heeft een update doorgevoerd voor de featured reviews in Google Mijn Bedrijf. Voorheen was het niet duidelijk op welke manier Google deze uitgelichte reviews