Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
Conversion API: wat is het en wat zijn de voordelen?
De laatste tijd is er veel veranderd met het adverteren in Facebook en Instagram. Termen als iOS 14 update zijn niet meer onbekend en de
6 tips om jouw merk succesvol te vestigen op Amazon Europe
Marketplaces zijn niet meer weg te denken uit de online winkelstraat. Je kan eigenlijk zeggen dat het geen trend meer is, maar een gegeven. Zo
E-Commerce tracking instellen in Google Analytics 4 (via GTM)
Google Analytics 4, momenteel nog weinig gebruikt door marketeers maar veelbelovend voor de toekomst. Zoals ik in mijn voorgaande blogs al eens vaker heb benoemd
Reviews voor restaurants in een nieuw jasje
Google lanceert in de Verenigde Staten een nieuwe review feature voor restaurants. Om andere klanten betere inzichten over het restaurant te kunnen geven, stelt Google
Google lanceert Conversion Value Rules (Bèta)
Google heeft onlangs een nieuwe functie gelanceerd, namelijk de zogenaamde Conversion Value Rules. Een functie waarmee we nog meer invloed kunnen uitoefenen binnen de conversie-instellingen.
Nieuw & getest: adverteren in Instagram Reels
Video content is de laatste jaren ontzettend populair geworden en krijgt een steeds grotere rol op verschillende social media kanalen. Na de komst van TikTok
JavaScript en SEO: wat je moet weten voor een technische basis
JavaScript wordt een steeds een belangrijker onderdeel van het internet. Toch durven veel marketeers hun vingers er niet aan te branden. Waarom is dit zo?
Retouren op Bol.com zoveel mogelijk voorkomen?
Iedereen die iets verkoopt op Bol.com krijgt onvermijdelijk te maken met retouren. In bepaalde productcategorieën zie je een hoger retourpercentage, maar over het algemeen krijgt
Hoe haal jij het maximale uit de feestdagen met je online campagnes?
De feestdagen lijken nog ver weg, maar juist nu is het al belangrijk om hiermee aan de slag te gaan. Voor veel bedrijven is dit
5 boekentips voor de zomer van 2021
De zomer is een ideaal moment om je gedachten te verzetten. Lekker genieten van een welverdiende vakantie. Op zoek naar goede boeken om op het
Google Consent Mode: alles wat je moet weten
Het einde van het tijdperk van Cookies. Voor nagenoeg alle cookies omtrent dataverzameling moet sinds de start van de AVG-wet expliciet toestemming worden gegeven voor
Zo kun je vandaag nog starten met Boosted TikTok
Update: De naam van Boosted TikTok is veranderd in Spark Ads Heb jij een TikTok account voor jouw product of dienst of ben je van
Google test met smileys als review filters
Google test in de Verenigde Staten met het toevoegen van smileys in de filterfunctie van reviews binnen Google Mijn Bedrijf. Aan de opties die al
Update in FAQ-snippets en waarom jij deze moet inzetten
Rich snippets zijn verbeterde zoekresultaten die aanvullende informatie geven over de inhoud van een pagina. Zoekmachines gebruiken structured data in de HTML of Javascript van
Amazon Prime Day komt eraan! Dit moet je weten als verkoper
21 en 22 juni is het weer zover; Amazon Prime Day! Hét koopjesfestijn van Amazon wordt voor de 2e keer in Nederland gehouden, maar wordt
Het comprimeren van afbeeldingen voor SEO
We zien het regelmatig voorbij komen bij MvH Media, websites of pagina’s waarvan de laadtijd niet optimaal is. Tegenwoordig is het ontzettend belangrijk dat een
Google Penguin 4.0 update
Google staat bekend als de zoekmachine met een onnavolgbaar algoritme. Door het steeds verder uitrollen van (nieuwe) algoritmes binnen het overkoepelende algoritme zorgt de zoekmachine
SEO begint met goed geschreven teksten
SEO-teksten zijn bedoeld om jouw website zo goed mogelijk te laten ranken in de zoekmachines. Er moet echter niet vergeten worden dat mensen, beter gezegd
Google: van zoekmachine naar antwoordmachine
Het is herkenbaar voor vrijwel iedereen. Ben je naar iets op zoek, dan pak je je smartphone (of tablet, laptop of vaste pc) en gebruik
Beter lokaal adverteren: Google promoted locations
Op de Google Performance Summit kondigde Google nieuwe ontwikkelingen aan op het gebied van lokaal adverteren in Google Maps. Met de focus op ‘mobile first’
Zoekgedrag rondom het EK 2016
Als SEO specialist ben ik eigenlijk dagelijks bezig met zoekvolumes en moet ik steeds inspelen op het online zoekgedrag van mensen. Uiteraard leer ik veel
Bredere zoekresultaten binnen Google (SEO)
De laatste periode zien we veel ingrijpende veranderingen binnen het betaalde netwerk van Google. Zo zagen we eind februari dat Google een extra betaalde advertentie
Featured snippets in Google Search
Featured snippets bestonden al een tijdje, maar nu zijn ze ook grotendeels uitgerold in Nederland. Tijd om te bespreken hoe je hier je voordeel mee
Mobiele websites nóg belangrijker voor Google
Zoals we allemaal weten heeft Google vorig jaar een update uitgerold, waarbij het belang van een mobielvriendelijke website werd onderstreept. Mobielvriendelijke websites zouden ‘voorrang krijgen’
Verbeter je lokale vindbaarheid met locatie-extensies
Adwords advertenties houden niet op bij de advertentiekop en de advertentiebeschrijving. Misschien wel net zo belangrijk zijn de advertentie-extensies. Vaak worden deze extensies door nieuwkomers
Prijsextensie in AdWords
Advertentie-extensies kunnen worden gezien als “extraatjes” om je advertenties uit te breiden. Door het inzetten van advertentie-extensies, worden je advertenties groter waardoor ze beter opvallen.
Google AdWords update: Extended Text Ads
Google AdWords Update: Extended Text Ads Google kondigde in mei aan dat er zogenaamde Extended Text Ads aan zaten te komen. Afgelopen week zijn deze
Bing Day Nederland
Op dinsdag 28 juni was MvH Media aanwezig bij Bing Day Nederland in de Amsterdam ArenA. De dag stond in het teken van nieuwe Bing
Mobiele strategie Google AdWords
In een vorige blog is al aangegeven dat mobiele websites steeds belangrijker worden voor Google. Er is een geheel nieuwe visie voor Google Analytics en Google
(nieuwe) Mogelijkheden Bing Ads
Steeds meer websites of webshops willen ook goed gevonden worden in de zoekmachine Bing en maken gebruik van het programma voor betaald adverteren, Bing Ads.
Haal meer uit je remarketing campagne
Remarketing is ondertussen een bekend begrip in de online marketing wereld. Remarketing maakt het mogelijk om je websitebezoekers opnieuw te bereiken. Grote voordeel is dat
Bing: de vergeten zoekmachine
Wanneer we de vindbaarheid van een website of webshop willen verbeteren, wordt er voornamelijk gepraat over de zoekmachine Google. Logisch, want Google heeft nog steeds
9 redenen om te beginnen met Google Shopping
Google Shopping is een onderdeel van Google AdWords. Met Google Shopping kunnen productadvertenties getoond worden met daarbij een afbeelding en prijs. Deze advertenties worden vertoond
Magento Supee 10570
Eind februari heeft Magento met het uitbrengen van Patch Supee 1057 het platform weer voorzien van een upgrade naar 1.9.3.8. De laatste, meest recente en
Je website optimaliseren voor Visual Search
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze SEO marketeer Jeroen een opkomende
Het linkprofiel optimaliseren met de Disavow Tool
Wat is de Google Disavow Tool? Google’s Disavow Tool is een handig programma dat gebruikt kan worden voor het optimaliseren van een linkprofiel van een
Wij hebben een FD Gazelle Award gewonnen!
Wij zijn verkozen tot FD Gazelle en behoren daarmee tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Op 9 november nemen wij deze award in ontvangst
5 Tips voor efficiënt linkbuilden
Om een website of webwinkel goed te laten scoren in Google zijn drie onderdelen ontzettend van belang, namelijk: techniek, content en het linkprofiel. Vanzelfsprekend dient
BrightonSEO September 2017
Op 14 september 2017 reisde wederom een delegatie van MvH Media af naar het Engelse Brighton om het BrightonSEO Conference bij te wonen. Het evenement
Nieuwe Magento security Update – Supee 10266
Het beveiligingsteam van Magento heeft 14 september jl. een nieuwe beveiligingspatch uitgebracht. De Magento Supee -10266 zorgt ervoor dat alle Magento community 1.x versies weer
Het belang van canonical URL’s
Een canonical URL is een term die je vast weleens eerder gehoord hebt of voorbij zag komen bij online SEO checks, maar wat is het
Het belang van goede bestemmingspagina’s
In een Google AdWords of Bing Ads account wordt er vaak gefocust op het genereren van klikken naar de website door relevante zoekwoorden op te