Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
3 tips voor de start van jouw Pinterest zoekwoorden onderzoek
Pinterest is dé online visuele zoekmachine. Ben je op zoek naar inspiratie voor een nieuw project en weet je niet hoe je het aan gaat
Verkopen binnen Facebook (social commerce): 5 tips om je voor te bereiden op de toekomst!
De potentie om via sociale media miljoenen mogelijke kopers te bereiken is enorm. Op dit moment worden sociale media gebruikers in Nederland doorgeleid naar de
Succesvolle leverbeloftes & optimaal voorraadbeheer tijdens de Feestdagen op Bol.com
Is het je al opgevallen dat het steeds sneller donker wordt? Dat er meer blaadjes op de grond liggen dan aan de gemiddelde boom zitten?
Dit zijn de juiste afmetingen en specificaties voor advertenties op Social Media
We ontvangen er best vaak vragen over: wat zijn de juiste afmetingen waarin ik mijn video of afbeelding aan moet leveren voor social media advertenties?
Branding met social media: hoe zit dat?
Als je aan branding wil werken speelt social media een belangrijke rol. Kanalen zoals TikTok, Instagram, Facebook, LinkedIn en Pinterest bereiken samen meer dan 13,7
Google voert (opnieuw) invloedrijke wijziging door in het Zoektermenrapport
In september 2020 namen we je mee in een wijziging van het zoektermenrapport. In het kort betekende die update dat alleen nog maar de zoektermen
Responsive Search Ads: Hoe zet je deze optimaal in?
Binnen Google Search campagnes is één van de belangrijkste onderdelen voor een succesvolle campagne; het inzetten van de juiste (relevante) advertenties! Enerzijds om op die
Zo genereer je de perfecte meta title na de recente Google Update
Onlangs heeft Google bevestigd dat zij een update hebben uitgerold waarbij title-tags worden herschreven in de organische zoekresultaten. Het kan nu en in de toekomst
iOS 15 update en de gevolgen voor e-mailmarketing
Afgelopen juni kondigde Apple de aankomende update van iOS 15 aan. Deze uitrol zal plaatsvinden op 20 september. Na de iOS 14 en 14.5 update
Google Search Console handleiding deel 1: Prestatierapport
Een van dé belangrijkste tools voor SEO’ers, online marketeers, websitebeheerders en website-eigenaren: Google Search Console (GSC). Het is een gratis tool die wordt aangeboden door
Social media campagneplan voor de feestdagen
Succesvolle campagnes zijn niet in één dag gebouwd en het verzamelen van data is nog belangrijker. Met de feestdagen in het vooruitzicht is het nu
Opvallen met persoonlijke Google-advertenties? Zo doe je dat!
Je ziet het steeds vaker: “Voor 20:00 besteld = morgen in huis”. Beetje saai, hè? Maar hoe zorg je ervoor dat je wel opvalt tussen
5 redenen om te starten met e-mailmarketing
We ontvangen ze allemaal in onze inbox; nieuwsbrieven. Anno 2021 is e-mailmarketing nog steeds één van de meest effectieve kanalen in online marketing. Dit terwijl
Google test met onafhankelijke review meldingen
Google test in een aantal verschillende industrieën met het vertonen van een melding dat er op 3th-party websites ook reviews te bekijken zijn. Dat Google
Privacy beperkingen door iOS 14.5: hoe staat het er nu voor?
Op 26 april 2021 zette Apple een enorme stap in de richting van gegevensbescherming met iOS 14.5. Met alle gevolgen van dien voor social advertising.
HTTP/2 en de invloed op SEO
Dat zoekmachines, met name Google, snelheid belangrijk vinden is geen geheim meer. Projecten als AMP en PWA (Progressive Web Apps) zijn in het leven groepen
SEO – Optimaliseer het Crawl Budget van je webshop
SEO, of Zoekmachine Optimalisatie, is een traject van inspelen op meer dan 200 factoren. De meeste websites of webshops focussen zich puur op de meest
Een nieuwe website? Doe een SEO-check!
Je staat op het punt om over te gaan naar een nieuwe website. Een flinke klus, maar voordat je live gaat met je nieuwe website,
Lokale SEO: live drukte indicatie door Google
Google heeft eind 2016 een handige functie toegevoegd aan Google Maps en de Google knowledge panels. Deze functie maakt het mogelijk om live te kijken
SEO Trends in 2017
Het jaar 2016 sluit alweer bijna haar deuren en wat hebben we veel ontwikkelingen gezien dit jaar. Zoekmachine Optimalisatie groeit harder dan ooit. Doordat zoekmachines
Google’s Mobile First Indexing
Dat mobiel onmisbaar is geworden in je online strategie is geen geheim meer. Zeker in SEO-opzicht hangen hier een aantal ranking factoren aan vast. Zo
Het belang van link building voor SEO
Link building betekent dat er gewerkt wordt aan links van andere websites naar jouw website. Deze links zijn belangrijk, omdat er twee manieren zijn waarop
Website sneller laten indexeren door Google
Hoe kun je een website sneller laten indexeren door Google? Het is natuurlijk fijn dat jouw nieuwe toegevoegde producten of een recent blog artikel zo
Hoe scoor je hoger in Google Maps?
In het weekend van 2 en 3 september vond het evenement Brighton SEO plaats. Een van de grootste SEO conferenties in Europa. Vanzelfsprekend was MvH Media
Productbeoordelingen voor Google Shopping nu beschikbaar
In een aantal landen was het al een tijd beschikbaar maar nu zijn productbeoordelingen voor Google Shopping ook beschikbaar in Nederland. In deze blog lees
Valentijnsdag
30% van alle Valentijnsdag shoppers wachten tot de allerlaatste minuut met het voltooien van een aankoop, dus op 14 februari. Er zijn verschillende mogelijkheden om
Betaald Adverteren trends voor 2017
Het nieuwe jaar is al een aantal dagen oud en de eerste goede voornemens zijn alweer gesneuveld. Betaald adverteren groeit zowel qua omzet, gebruik, mogelijkheden
Haal meer uit jouw Google Shopping campagne
Google Shopping is al jaren ingeburgerd in een goede Google AdWords campagne. Niet zelden is dit één van de best presterende campagnes bij onze zoekmachine
Inspelen op Black Friday en Cyber Monday in Nederland
In Nederland zijn Black Friday en Cyber Monday nog niet zo groot als bijvoorbeeld in de US, maar wel interessant om in de gaten te
Kom in actie, upgrade je advertenties vóór 2017.
Upgrade naar Expanded Text Ads voor 31 januari In augustus schreven wij dat Expanded Text Ads uitgerold waren in AdWords. Vanaf 31 januari is het
Click-to-message extensie
Nieuw in Google AdWords: de click-to-message extensie. Op dit moment is het Google AdWords team bezig om de functie uit te rollen naar alle accounts.
Bing Retail Dag
Voorbereiding op de feestdagen Op 16 september was onze Bing Ads specialist aanwezig op de Bing Retail Dag op het hoofdkantoor van Microsoft in Schiphol, Amsterdam. De dag
Verandering in verkopersbeoordelingen
Google heeft het aantal verkopersbeoordelingen voor het verkrijgen van Google Seller Ratings aangepast van 30 naar 150 beoordelingen over de laatste 12 maanden. Wat zijn
Google Mijn Bedrijf veranderingen tijdens COVID-19 [GEUPDATE]
Door de snelle veranderingen tijdens COVID-19 hebben we een up-to-date lijst samengesteld met veranderingen in Google Mijn Bedrijf: Google laat geen nieuwe reviews meer toe
Google Mijn Bedrijf voegt Tijdelijk Gesloten functie toe
Sinds vandaag is het mogelijk om je Google Mijn Bedrijf te markeren als Tijdelijk gesloten. Deze functie is een logisch gevolg van de lockdown in
Nieuwe Review-layout in Google Mijn Bedrijf
Google heeft een nieuwe review-layout doorgevoerd in het Overzicht-tab in Google Mijn Bedrijf. Sinds nu worden er drie reviews gehighlight die bepaalde woorden bevatten die de
Google haalt evenementen weg uit Google Mijn Bedrijf paneel
Waar eerder nog aankomende evenementen zichtbaar waren in Google Mijn Bedrijf, heeft Google besloten deze, om nog onduidelijke redenen, niet meer te tonen in Google
Meerdere foto’s in één Google Post
Google maakt hun Google Posts steeds belangrijker is te zien aan de ontwikkelingen hierin. Sinds vandaag is het mogelijk om meerdere foto’s in één Google
Google toont Logo-foto’s in Google Mijn Bedrijf-paneel
Voorheen was dit al eens gespot in Google Maps, maar nu toont Google ook het logo in het Google Mijn Bedrijf paneels, naast de bedrijfsnaam:
MvH Media op Webwinkel Vakdagen 2019
Op woensdag 23 januari en donderdag 24 januari 2019 zijn wij weer aanwezig op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs, Utrecht. Ieder jaar is het
De AVG wetgeving. Dit zijn de belangrijkste veranderingen voor online marketing
Het kan je bijna niet ontgaan zijn. Per 25 mei treedt de AVG-wet in werking. Deze algemene verordening gegevensbescherming is een Europese verordening (GDPR), welke
Google’s AMP Stories: de nieuwe manier van content consumeren?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt social media marketeer Ymke stories